Marketing & branding
Toolkits en whitepapers
Digitale expeditie: een landelijke visie
NBTC presenteert een landelijke visie die het startschot vormt om het gastvrijheidsdomein te ondersteunen bij de digitale transformatie.
Paper Digitale Toegankelijkheid & Toerisme
11 april 2023NBTC werkt continu aan het optimaal toegankelijk maken van alle digitale communicatiemiddelen, waaronder Holland.com. In dit paper delen we onze learnings en vind je ook 8 quick wins voor toerisme websites waar je zelf morgen al mee aan de slag kunt.
PR-activiteiten: hoe maak je ze duurzamer?
2 december 2021Praktische tips en handvatten om onze PR-activiteiten (nog) duurzamer te maken.
Google My Business: zet je organisatie op de kaart bij boekers en bezoekers
10 november 2021Praktische tips en stappen om je bedrijf goed vindbaar te maken voor bezoekers.
Online uitblinken met ‘featured snippets’
17 september 2020Advies over het verbeteren van de online zichtbaarheid door het gebruik van featured snippets.
Customer journey toolkit
4 april 2020De customer journey toolkit is gelanceerd door het Data & Development Lab. Met de toolkit krijgen toeristische bedrijven inzicht in hoe je de customer journey van vakantiegangers het best kunt meten.
Medialandschappen in onze kernmarkten
Nieuwsberichten
Nieuwe campagne voor bestemming Nederland van start: Bring Yourself. We’ll do the same
20 juli 2022Nieuwe campagne NBTC om waardevolle bezoekers te trekken
Nederland open voor bezoek: herstart marketingcampagnes
4 februari 2022Omdat Nederland langzaam open gaat, start NBTC de internationale marktbewerking op met een aantal (herstel)campagnes.
Splinternieuwe NL-campagne: 'Bring Yourself. We’ll do the same’
11 november 2021Op dinsdag 9 november was de online kick-off van onze nieuwe destinatiecampagne ‘Bring Yourself’.
100.000 volgers voor Instagram kanaal @visit_holland
27 november 2020In de komende weken vieren we onze 100.000e volger met een videocampagne waar we onze volgers van het eerste uur een podium geven en de kans geven hun verhaal te doen voor de community van Visit Netherlands.
Reactie NBTC t.a.v. lancering nieuwe Nederland branding
14 november 2019Lancering nieuwe Nederland branding ter versterking van ons internationale imago.
Holland.com vernieuwd
7 oktober 2019Holland.com is vernieuwd. De vernieuwde website is een mooie mijlpaal voor de gewenste positionering van ons land. Holland.com telt 12 miljoen bezoeken per jaar.
NBTC roept toeristen op bewust om te gaan met Nederlandse bollenvelden
19 september 2019Vandaag lanceert NBTC Holland Marketing een bewustwordingscampagne: #tulipfriendlyselfie. Met een video die in verschillende landen wordt verspreid roept NBTC toeristen op om bewuster om te gaan met de Nederlandse bollenvelden.
Eurovisie Songfestival unieke kans voor internationaal toerisme
19 september 2019Mooie kans om nieuwe steden en regio’s in de spotlight te zetten.