Foto: © Olaf Kraak via ANP

Marketing & branding

In deze kennisbank delen we graag onze kennis en inzichten over marketing en branding. Of het nu gaat om de laatste trends op het gebied van digital marketing of een overzicht van het medialandschap in onze kernmarkten.

Toolkits en whitepapers

Categorie: Publicatie

Inzichten in imago van Nederland

Hoe wordt Nederland gezien? Ontdek het imago en internationale positie van Nederland.

Cover visie Digitale Expeditie
Categorie: Publicatie

Digitale expeditie: een landelijke visie

NBTC presenteert een landelijke visie die het startschot vormt om het gastvrijheidsdomein te ondersteunen bij de digitale transformatie.

Categorie: Publicatie

Paper Digitale Toegankelijkheid & Toerisme

11 april 2023

NBTC werkt continu aan het optimaal toegankelijk maken van alle digitale communicatiemiddelen, waaronder Holland.com. In dit paper delen we onze learnings en vind je ook 8 quick wins voor toerisme websites waar je zelf morgen al mee aan de slag kunt.

Categorie: Publicatie

PR-activiteiten: hoe maak je ze duurzamer?

2 december 2021

Praktische tips en handvatten om onze PR-activiteiten (nog) duurzamer te maken.

Categorie: Publicatie

Google My Business: zet je organisatie op de kaart bij boekers en bezoekers

10 november 2021

Praktische tips en stappen om je bedrijf goed vindbaar te maken voor bezoekers.

Categorie: Publicatie

Online uitblinken met ‘featured snippets’

17 september 2020

Advies over het verbeteren van de online zichtbaarheid door het gebruik van featured snippets.

Categorie: Publicatie

Customer journey toolkit

4 april 2020

De customer journey toolkit is gelanceerd door het Data & Development Lab. Met de toolkit krijgen toeristische bedrijven inzicht in hoe je de customer journey van vakantiegangers het best kunt meten.

Nieuwsberichten

Categorie: Nieuws

Nieuwe campagne voor bestemming Nederland van start: Bring Yourself. We’ll do the same

20 juli 2022

Nieuwe campagne NBTC om waardevolle bezoekers te trekken​

Categorie: Nieuws

Nederland open voor bezoek: herstart marketingcampagnes

4 februari 2022

Omdat Nederland langzaam open gaat, start NBTC de internationale marktbewerking op met een aantal (herstel)campagnes.

Categorie: Nieuws

Splinternieuwe NL-campagne: 'Bring Yourself. We’ll do the same’

11 november 2021

Op dinsdag 9 november was de online kick-off van onze nieuwe destinatiecampagne ‘Bring Yourself’.

Categorie: Nieuws

100.000 volgers voor Instagram kanaal @visit_holland

27 november 2020

In de komende weken vieren we onze 100.000e volger met een videocampagne waar we onze volgers van het eerste uur een podium geven en de kans geven hun verhaal te doen voor de community van Visit Netherlands.

Categorie: Statement

Reactie NBTC t.a.v. lancering nieuwe Nederland branding

14 november 2019

Lancering nieuwe Nederland branding ter versterking van ons internationale imago.

Categorie: Nieuws

Holland.com vernieuwd

7 oktober 2019

Holland.com is vernieuwd. De vernieuwde website is een mooie mijlpaal voor de gewenste positionering van ons land. Holland.com telt 12 miljoen bezoeken per jaar.

Categorie: Nieuws

NBTC roept toeristen op bewust om te gaan met Nederlandse bollenvelden

19 september 2019

Vandaag lanceert NBTC Holland Marketing een bewustwordingscampagne: #tulipfriendlyselfie. Met een video die in verschillende landen wordt verspreid roept NBTC toeristen op om bewuster om te gaan met de Nederlandse bollenvelden.

Categorie: Nieuws

Eurovisie Songfestival unieke kans voor internationaal toerisme

19 september 2019

Mooie kans om nieuwe steden en regio’s in de spotlight te zetten.