NBTC roept toeristen op bewust om te gaan met Nederlandse bollenvelden
Vandaag lanceert NBTC Holland Marketing een bewustwordingscampagne: #tulipfriendlyselfie. Met een video die in verschillende landen wordt verspreid roept NBTC toeristen op om bewuster om te gaan met de Nederlandse bollenvelden.
Vandaag lanceert NBTC Holland Marketing een bewustwordingscampagne: #tulipfriendlyselfie. Met een video die in verschillende landen wordt verspreid roept NBTC toeristen op om bewuster om te gaan met de Nederlandse bollenvelden. “Toeristen zijn van harte welkom bij de iconische bollenvelden, maar ze moeten rekening houden met de gewassen,” aldus Jos Vranken, directeur NBTC. “Afgelopen paasweekend verwachtten we een miljoen internationale toeristen. Veel van deze toeristen brengen naar verwachting een bezoek aan de bollenvelden. Fotograferende toeristen hebben vaak niet door dat ze onbewust schade veroorzaken een de velden. De campagne moet daarom toeristen in laten zien dat ze ook op andere manieren mooie foto’s kunnen maken van de tulpen met nagenoeg hetzelfde effect.”