Het medialandschap in de Verenigde Staten
Het medialandschap in de Verenigde Staten is divers, dynamisch en competitief. Dit biedt enorme mogelijkheden voor mediapartnerschappen, maar vraagt ook om een doordachte aanpak. NBTC geeft je de inzichten en strategieën om effectief samen te werken met traditionele media, reispublicaties en influencers. Door ons te richten op waardevolle verhalen en relevante markten, verbinden we unieke Nederlandse ervaringen met een Amerikaans publiek.

In een land met zo'n grote mediavariatie is een gerichte strategie essentieel. De focus ligt daarom op de grootste Designated Market Areas (DMA’s) zoals New York, Los Angeles en Chicago. Omdat journalisten in vaste dienst doorgaans geen perstrips mogen accepteren, spelen freelancers een cruciale rol. Door onderwerpen te pitchen bij freelance schrijvers, kunnen verhalen via grote publicaties zoals de New York Times en USA Today toch hun weg vinden naar een breed publiek.
Wat zijn aantrekkelijke reis- en cultuurverhalen?
Amerikaanse reispublicaties richten zich vaak op grote steden, met Amsterdam als terugkerende favoriet. Maar er is een groeiende interesse in minder bekende bestemmingen en verborgen parels binnen Nederland. Voor culturele media is het belangrijk om meer te bieden dan alleen museumbezoeken. Maak het aantrekkelijk en zorg voor een gevarieerd programma dat bijvoorbeeld ook stadsverkenningen omvat.
Influencers: micro is het nieuwe macro
De opkomst van micro- en nano-influencers biedt kansen voor kostenefficiënte samenwerkingen. Belangrijk is het onderscheid tussen content creators en influencers. Dit vraagt om maatwerk: wie informatieve content deelt, bereikt een betrokken publiek, terwijl anderen via visuele storytelling een groot bereik realiseren. En samenwerkingen met influencers die ook voor traditionele media schrijven, maximaliseren de impact van jouw boodschap.
Ontdek meer!
Whitepaper medialandschap Verenigde Staten
Maak gebruik van onze kennis en inzichten in het Noord-Amerikaanse medialandschap. Voor de juiste media-aandacht en succesvolle perstrips vanuit de Verenigde Staten.
Download de whitepaper