Nieuws

Nederland open voor bezoek: herstart marketingcampagnes

De versoepelde coronaregels en opgeheven reisbeperkingen maken het gemakkelijker om een bezoek te brengen aan ons land. Daarom hervatten we gefaseerd de internationale marktbewerking. Met de awareness campagne “Welkom terug, lieve buren!” laten we onze buurlanden weten dat Nederland open is voor bezoekers. Om herstel van de sector te stimuleren, starten we bovendien weer een aantal campagnes op, voor én met partners.

“Welkom terug, beste buren!”

Onder dit motto lanceren we in februari gedurende tien dagen een digitale campagne in België en het Verenigd Koninkrijk. Zodra de huidige, grote coronagolf in Duitsland voorbij is, breiden we de campagne uit naar deze belangrijke herkomstmarkt. Met dit charmeoffensief laten we potentiële bezoekers weten dat Nederland weer open is. En dat onze restaurants, culturele bezienswaardigheden en accommodaties klaar zijn om gasten te verwelkomen. Dit doen we onder meer via pakkende videoboodschappen van verschillende ondernemers, waaronder chefkok Soenil Bahadoer van restaurant De Lindenhof.

Welkom terug beste buren!

Herstelcampagnes

Omdat herstel voor de sector hard nodig is, (her)starten we in samenwerking met partners ook een aantal activiteiten die de sector een impuls moeten geven. Met verschillende conversiegerichte campagnes richten we ons in eerste instantie op de cultuurbezoeker uit België. In de loop van februari komen daar het Verenigd Koninkrijk, Duitsland en de Verenigde Staten bij. De doorstart van onze Expedia-campagne in samenwerking met Eindhoven, Amsterdam, Den Haag, Rotterdam en (voor de Britse markt) Schiphol, maakt een belangrijk onderdeel uit van het hersteloffensief. In deze campagne wordt extra geïnvesteerd, om juist nu extra boekingen en aankomsten te genereren.

Extra impuls hard nodig

“We moeten alle zeilen bijzetten in het belang van duurzaam herstel van de sector”, vertelt Jos Vranken, algemeen directeur van NBTC. “Het is nú het moment om de zichtbaarheid van bestemming Nederland bij relevante doelgroepen te vergroten. En zo te zorgen voor het gewenste bezoek op de gewenste plekken, op de gewenste momenten. Daarvoor moeten we ook het vertrouwen (terug)winnen van consumenten en organisatoren van zakelijke bijeenkomsten. De internationale concurrentie is daarbij groot. We starten nu met herstelcampagnes. Een extra impuls zou deze initiatieven kracht bij zetten.”

Zakelijke reismarkt: nog te vroeg

Voor grote investeringen in activiteiten gericht op de planner van zakelijke bijeenkomsten is het nog te vroeg. Eric Bakermans, Director Meetings & Conventions: “Er is momenteel gewoon heel weinig mogelijk. Er zijn nog te veel beperkingen om met een gerust hart meerdaagse internationale bijeenkomsten te kunnen organiseren. Denk bijvoorbeeld aan de toegestane omvang van zakelijke evenementen. Vanaf half maart verwachten we echter weer gas te kunnen geven, met name op de Amerikaanse en Britse markt.”

Campagnevideo’s: ondernemers maken zich klaar

Bekijk en download hier de “Welkom terug, beste buren” campagnevideo’s,
waarin ondernemers zich voorbereiden op het ontvangen van gasten. Deel deze
video’s gerust met andere belanghebbenden in de sector.

Meer weten?

Wil je meer informatie over deze en andere marketingcampagnes? Neem dan contact
op met Charel van Dam, Manager Marketing via cvandam@holland.com.