Foto: © Sander van der Werf Fotografie & Illustratie via Nationale Beeldbank
Kennisbank

Markten & segmenten

In deze kennisbank delen we kennis van de herkomstmarkten en de doelgroepensegmentatie. De informatie komt vaak direct vanuit de herkomstmarkt, via onze Market & Insights Managers.

Kerninzichten uit de markten

The Atomium, Brussels, Belgium
Categorie: Publicatie

Key Insights België

Interesse in de Belgische reismarkt? Dan is kennis over deze markt en de Belgische bezoeker essentieel. In onze Key Insights tref je een beknopt overzicht aan van trends & ontwikkelingen.

Categorie: Publicatie

Key Insights Duitsland

1 maart 2024

Interesse in de Duitse reismarkt? Lees onze Key Insights Duitsland, hierin staat alles wat je moet weten over de Duitse reiziger.

Millennium bridge, Londen
Categorie: Publicatie

Key Insights Verenigd Koninkrijk

Interesse in de Britse reismarkt? De Key Insights Verenigd Koninkrijk geeft je actuele en relevante inzichten over de Britse bezoeker.

Williamsbridge, New York, USA
Categorie: Publicatie

Key Insights Verenigde Staten

Interesse in de Amerikaanse reismarkt? Lees dan deze Key Insights voor de belangrijkste kerninzichten over de Amerikaanse bezoekers.

Yuzhu Feng, Yushu, China
Categorie: Publicatie

Key Insights China

Wil je meer weten over de Chinese reismarkt? Lees dan deze Key Insights vol met belangrijke kerninzichten over Chinese bezoekers.

Categorie: Publicatie

Key Insights Frankrijk

Lees deze Key Insights voor uitgebreide informatie over de Franse reismarkt en Franse bezoekers.

Terugkijken webinar Key Insights

Op donderdag 29 februari 2024 vond het webinar Key Insights plaats over de Belgische, Britse en Duitse bezoeker. Er was veel belangstelling voor het webinar. Voor degenen die het niet konden bijwonen, bieden we graag de mogelijkheid om het webinar terug te kijken.

Contact opnemen

Heb je na het bekijken van dit webinar vragen? Neem gerust contact op met één van onze Market Insights Managers:

Segmenten  

Samen met jou verleiden we internationale bezoekers tot een bezoek aan Nederland. Daarvoor is het belangrijk om te weten met wat voor type bezoekers we te maken hebben. Wat inspireert hen en wat is hun manier van leven? En hoe sluiten de wensen en behoeften van de doelgroep aan op het aanbod in jouw stad of regio? Voor de positionering, ontwikkeling en marketing van bestemming Nederland maken we gebruik van segmentatiemodel Glocalities van marktonderzoekbureau Motivaction. Dit model geeft inzicht in de vijf doelgroepen die het meest belangrijk en interessant zijn voor de ontwikkeling van een duurzame bestemming Nederland. Op basis van dit model heeft NBTC haar eigen doelgroep geformuleerd: De NL-doelgroep.

Lees meer over het segmentatiemodel, de vijf doelgroepen en de NL-doelgroep via onderstaande link.

Categorie: Artikel

Segmentatiemodel en bezoekersprofielen

15 november 2023

Welke typen internationale bezoekers zijn er en hoe zien zij eruit? Een overzicht van onze doelgroepen, gebaseerd op het Glocalities-segmentatiemodel.


Trendpublicatie 2025

De persona’s op basis van het Glocalities-segmentatiemodel komen ook terug in onze jaarlijkse Trendpublicatie, waarin we de belangrijkste trends voor de Nederlandse toerismesector uitlichten.