Markten & segmenten
In deze kennisbank delen we kennis van de herkomstmarkten en de doelgroepensegmentatie. De informatie komt vaak direct vanuit de herkomstmarkt, via onze Market & Insights Managers.
Kerninzichten uit de markten
Key Insights België
Interesse in de Belgische reismarkt? Dan is kennis over deze markt en de Belgische bezoeker essentieel. In onze Key Insights tref je een beknopt overzicht aan van trends & ontwikkelingen.
Key Insights Duitsland
1 maart 2024Interesse in de Duitse reismarkt? Lees onze Key Insights Duitsland, hierin staat alles wat je moet weten over de Duitse reiziger.
Key Insights Verenigd Koninkrijk
Interesse in de Britse reismarkt? De Key Insights Verenigd Koninkrijk geeft je actuele en relevante inzichten over de Britse bezoeker.
Key Insights Verenigde Staten
Interesse in de Amerikaanse reismarkt? Lees dan deze Key Insights voor de belangrijkste kerninzichten over de Amerikaanse bezoekers.
Key Insights China
Wil je meer weten over de Chinese reismarkt? Lees dan deze Key Insights vol met belangrijke kerninzichten over Chinese bezoekers.
Key Insights Frankrijk
Lees deze Key Insights voor uitgebreide informatie over de Franse reismarkt en Franse bezoekers.
Terugkijken webinar Key Insights
Op donderdag 29 februari 2024 vond het webinar Key Insights plaats over de Belgische, Britse en Duitse bezoeker. Er was veel belangstelling voor het webinar. Voor degenen die het niet konden bijwonen, bieden we graag de mogelijkheid om het webinar terug te kijken.
Contact opnemen
Heb je na het bekijken van dit webinar vragen? Neem gerust contact op met één van onze Market Insights Managers:
- Sandra Ishmael - Market Insights Manager in Londen, UK
- Birgit Lindken - Trade Marketeer International in Den Haag, Nederland
- Martin Pohl - Market Insights Manager in Keulen, Duitsland
- Bram Straatman - Market Insights Manager in Brussel, België
Inzichten in Travel Trade
Segmenten
Samen met jou verleiden we internationale bezoekers tot een bezoek aan Nederland. Daarvoor is het belangrijk om te weten met wat voor type bezoekers we te maken hebben. Wat inspireert hen en wat is hun manier van leven? En hoe sluiten de wensen en behoeften van de doelgroep aan op het aanbod in jouw stad of regio? Voor de positionering, ontwikkeling en marketing van bestemming Nederland maken we gebruik van segmentatiemodel Glocalities van marktonderzoekbureau Motivaction. Dit model geeft inzicht in de vijf doelgroepen die het meest belangrijk en interessant zijn voor de ontwikkeling van een duurzame bestemming Nederland. Op basis van dit model heeft NBTC haar eigen doelgroep geformuleerd: De NL-doelgroep.
Lees meer over het segmentatiemodel, de vijf doelgroepen en de NL-doelgroep via onderstaande link.
Segmentatiemodel en bezoekersprofielen
15 november 2023Welke typen internationale bezoekers zijn er en hoe zien zij eruit? Een overzicht van onze doelgroepen, gebaseerd op het Glocalities-segmentatiemodel.
Trendpublicatie 2025
De persona’s op basis van het Glocalities-segmentatiemodel komen ook terug in onze jaarlijkse Trendpublicatie, waarin we de belangrijkste trends voor de Nederlandse toerismesector uitlichten.