Customer journey toolkit
Thema: Cijfers & statistieken
Het Data & Development Lab lanceert de customer journey toolkit. “De toolkit geeft toeristische partijen inzicht in hoe je de customer journey van vakantiegangers het best kunt meten,” aldus Marieke Politiek, manager Intell & Insights bij NBTC. “Zo geven we inzicht in de meetbaarheid van de touch points van vakantiegangers in de aanloop naar, tijdens én na een vakantie. Voorbeelden van touch points zijn de contactmomenten tijdens het zoek- en boekgedrag.”
De toolkit is een project binnen het Data & Development Lab, een samenwerking tussen NBTC, CBS & CELTH. Onder leiding van Stefan Hartman (CELTH) hebben studenten van NHL Stenden alle mogelijke touch points verzameld. Doel van het overzicht is een verdere professionalisering van de gastvrijheidsector en een duurzame (door)ontwikkeling van bestemming Nederland. Stefan Hartman: “De toolkit geeft een rijk overzicht dat helpt om beter grip te krijgen op de klantreis. Passend bij de labsetting van het DDL is het overzicht van meetpunten gaandeweg te updaten om het toepassingsbereik steeds verder te vergroten.”
Bekijk de publicatie
Deze toolkit geeft u inzicht in hoe u de customer journey van vakantiegangers het beste kunt meten.
Ga naar de toolkit