Paper Digitale Toegankelijkheid & Toerisme
Thema: Artikel
Een treinreis plannen, de openingstijden van een museum opzoeken, tickets kopen voor een concert: via internet is het allemaal heel makkelijk te regelen. Behalve als de informatie of de tools die je ervoor nodig hebt voor jou niet bereikbaar zijn. Zo’n vier miljoen mensen (bron) hebben behoefte aan een toegankelijke website. Ook blijkt uit onderzoek van het ANVR dat het voor 64,8% van de mensen van groot belang is om gemakkelijke toegang te hebben tijdens de voorbereidingen op een reis. Omdat toegankelijkheid van groot belang is voor de toeristische sector hebben we de afgelopen jaren flink geïnvesteerd in het verbeteren van de website Holland.com. De ervaringen die wij hebben opgedaan tijdens dit optimalisatieproces delen we met je, zodat ook jouw organisatie kan beginnen morgen al kan beginnen met de eerst stappen naar digitale toegankelijkheid!
In dit document lees je onder andere:
- Wat digitale toegankelijkheid precies inhoudt
- Waarom digitale toegankelijkheid belangrijk is in de toeristische sector
- Ons proces naar digitale toegankelijkheid waarin wij onze ervaringen en daaruit getrokken learnings benoemen, met daaruit vloeiende adviezen
- 8 praktische en haalbare quick wins voor jouw organisatie met handige tools & websites om daar te komen
Lees de paper Digitale Toegankelijkheid & Toerisme
…en ga morgen al aan de slag met de quick wins voor jouw toerisme website.
Download de paperIndien deze paper over digitale toegankelijkheid door jou niet goed te bekijken is, neem dan contact op met Sanne.