Artikel

Stagiair(e) Digital Marketing & PR

Thema: Werken bij

Ben jij op zoek naar een uitdagende stage waarbij je de kans krijgt om je creativiteit te laten zien in online storytelling en mee te werken aan branding en innovatie? Vanaf september 2024 biedt het Nederlands Bureau voor Toerisme & Congressen een unieke stageplek aan. Hierbij werk je zowel voor het Storytellingteam als het Digital team.  

Over het Storytelling- en Digital team

Ons internationale Storytellingteam bestaat uit elf collega's en is verantwoordelijk voor public relations, influencer marketing en de social-mediakanalen van VisitNL. We presenteren Nederland op een creatieve en aansprekende manier en verleiden internationale bezoekers om de minder bekende plekjes van Nederland te ontdekken. 

Als stagiair(e) werk je ook nauw samen met het Digital team, dat verantwoordelijk is voor alle websites van NBTC. Holland.com is ons vlaggenschip dat internationale bezoekers dagelijks inspireert met bijzondere artikelen, video's en themapagina's over Nederland. Je wordt opgeleid tot allround online marketeer en maakt kennis met alle facetten van (online) marketing. 

Wat ga je doen?

ls stagiair(e) bij NBTC werk je nauw samen met beide teams en krijg je de kans om aan verschillende taken te werken, waaronder: 

  • Samenwerken met specialisten en externe partijen;
  • Creatief en organisatorisch bijdragen aan redactionele en marketingproducties voor Holland.com en persreizen;
  • Ondersteuning bij het beheren van de verschillende social-mediakanalen;
  • Ondersteuning bieden bij het ontwikkelen van nieuwe content, waaronder tekst, beeld en video;
  • Werken in het CMS van Holland.com en zorgen dat de site up-to-date blijft;
  • Analyseren van statistieken en opstellen van rapportages voor verbeteringen;
  • Selecteren van beeldmateriaal en beheren van contentkalenders;
  • Bewaken en toepassen van de branding en huisstijl van NBTC.

    Jouw profiel

    • Je bent een derde- of vierdejaars hbo-student met een studierichting in (Digital/Online) Communicatie, Online Media, Journalistiek, European Studies, Toerisme, Media of vergelijkbare richting.
    • Je hebt affiniteit met nieuwe media, digital marketing en/of toerisme.
    • Je hebt een uitstekende beheersing van de Nederlandse en Engelse taal.
    • Je hebt goede communicatieve vaardigheden en een proactieve houding.

    Wat bieden wij?

    • Een moderne werkomgeving op ons hoofdkantoor in Den Haag, op een steenworp afstand van Station Ypenburg.
    • Een vergoeding van €450,- bruto per maand, op basis van een fulltime werkweek (8,5 uur per dag, inclusief een half uur pauze).
    • Een reiskostenvergoeding, als je niet in het bezit bent van een studentenabonnement (OV).
    • Twee verlofdagen per maand.

    Interesse?

    Ben je geïnteresseerd in deze stageplaats? Solliciteer dan direct!

    E-mail ons je motivatie en cv

    Meer info?

    Wil je eerst meer weten? Neem voor inhoudelijke informatie gerust contact op met Annemarie van Waterschoot, onze Content Regisseur.