Publicatie

Quickscan Culinair Nederland

Thema: Landelijk gebied

Voor veel buitenlandse bezoekers is een culinaire beleving een belangrijk onderdeel van hun vakantie. Het bezoek aan een restaurant bijvoorbeeld is een veel ondernomen activiteit tijdens een vakantie. Echter is er wel een verschil tussen bezoekers. De ene bezoeker is echt op zoek naar die unieke (lokale) food beleving, een andere reiziger heeft dit misschien iets minder. Dit geldt ook voor buitenlandse bezoekers aan Nederland.

regiobeleving en de Nederlandse keuken. Bij product en regiobeleving moet je denken aan lokale Nederlandse streekproducten en de foodregio’s die Nederland kent (bijv. Cheese Valley, Distillers district, Westland etc.). Bij de Nederlandse keuken gaat het met name om de Nederlandse eetcultuur en het culinaire imago van de Nederlandse keuken.

Al enige jaren zet NBTC het culinaire imago van Nederland op de kaart middels de Dutch Food & Cuisine verhaallijn. Daarnaast is food meestal ook een belangrijk ondersteunend thema in andere campagnes. Deze quickscan heeft tot doel te helpen bij het opstellen van het strategisch
marketingplan voor de internationale marktbewerking van de Dutch Food & Cuisine verhaallijn door een beter beeld van de vraagzijde te schetsen. In dit document worden de cijfers met betrekking tot Dutch Food & Cuisine die er nu zijn op een rij gezet.

Bekijk de volledige quickscan

Lees alles over hoe onze kernmarkten onze culinaire wereld beleven.

Download de quickscan