Cursus Destination Branding

In een markt waar dagelijks niet alleen nieuwe producten worden gelanceerd, maar ook nieuwe merken, wordt het steeds moeilijker om de eigen gemeente of regio te onderscheiden. Tijdens de cursus Destination Branding wordt juist van de deelnemers gevraagd om naar zichzelf te kijken. Door vragen te stellen als ‘Wie zijn wij eigenlijk? Wat past bij ons? En voor wie is dat van toegevoegde waarde?’ worden steden en regio’s gestimuleerd om destination branding vanuit hun eigen kracht te benaderen.

Identity Matching Methode

In deze tweedaagse cursus staat de Identity Matching Methode centraal waarmee in vier fases een unieke claim en werkwijze wordt gecreëerd. De methodiek start met het vaststellen van de eigen identiteit en ambities (fase 1) en het bepalen van het waardenlandschap of wel een Marketing Landscape (fase 2) waarmee een eigen markt ontwikkeld kan worden. Vervolgens wordt door middel van een sterk concept een merk ontwikkeld om het Marketing Landscape ook echt te kunnen claimen (fase 3). Het proces eindigt met het bepalen van ontwikkelings- en promotiedoelstellingen en het inrichten van de organisatie om die doelstellingen te behalen (fase 4). Voor elke fase is bepaald welk stappenplan moet worden doorlopen om het gewenste resultaat te bereiken.

NBTC Holland Marketing en de Identity Matching Academy organiseren tweedaagse cursussen op managementniveau waarin de eerste twee fasen aan bod komen. Hiermee wil NBTC iedereen die betrokken is bij destination/citymarketing en/of betrokken is bij activiteiten die aansluiten bij de HollandCity strategie inhoudelijk handvatten bieden.

‘Echte aanrader deze 2-daagse introductiecursus voor destinatiemarketeers. Het vak is zoveel meer dan (stads)promotie, evenementen, filmpjes, logos en slogans; het gaat over identiteit, onderscheidend vermogen, positionering, samenhang en samenwerking in het aanbod en identiteitsbewuste concepten ontwikkelen. Deze cursus geeft inzichten, mooie praktijkcases én handvatten voor je aanpak. Mooie bijkomstigheid: NBTC is mede-initiatiefnemer en vertelt over de Holland Branding (Holland City strategie), ook daar liggen mogelijkheden voor aansluiting. En de ontmoeting met collega's uit andere regio’s uiteraard.’
Raquel Jimenez, Opgavemanager Zichtbaar Zeeland, Projectleider Marketing & Promotie, Provincie Zeeland.

Lees hier meer over de data en inschrijving.

Bekijk de video: Destination Branding Cursus

Referentiefilm Destination Branding Cursus Mei 2017

  • Holland DNA

    Op basis van onderzoek en gesprekken met stakeholders zijn kernwaarden bepaald die de positionering versterken.

    Lees verder
  • Gratis (Beeld)materiaal om Nederland te promoten.

    De Holland Story Toolkit biedt naast informatie over het DNA en de kernwaarden van Nederland ook praktische communicatiemiddelen zoals beelden en tekst. Zo kunnen we Nederland op een krachtige en consistente manier promoten. De toolkit is gratis. U dient zich alleen te registreren.

    Lees verder
  • Aanvraagformulier gebruik logo

    Het tulp Holland logo en het ‘Lekker weg in eigen land logo’ mogen, onder voorwaarden, worden gebruikt door partners van NBTC door middel van licenties.

    Lees verder