Cursus Destination Branding

Identity Matching Methode

In deze cursus staat de Identity Matching Methode centraal waarmee in vier fases een unieke claim en werkwijze wordt gecreëerd. De methodiek start met het vaststellen van de eigen identiteit en ambities (fase 1) en het bepalen van het waardenlandschap of wel een Marketing Landscape (fase 2) waarmee een eigen markt ontwikkeld kan worden. Vervolgens wordt door middel van een sterk concept een merk ontwikkeld om het Marketing Landscape ook echt te kunnen claimen (fase 3). Het proces eindigt met het bepalen van ontwikkelings- en promotiedoelstellingen en het inrichten van de organisatie om die doelstellingen te behalen (fase 4). Voor elke fase is bepaald welk stappenplan moet worden doorlopen om het gewenste resultaat te bereiken.

NBTC Holland Marketing en de Identity Matching Academy organiseren cursussen op managementniveau waarin alle fases aan bod komen. Hiermee wil NBTC iedereen die betrokken is bij destination/citymarketing en/of betrokken is bij activiteiten die aansluiten bij de HollandCity-strategie inhoudelijk handvatten bieden.

‘Echte aanrader de introductiecursus voor destinatiemarketeers. Het vak is zoveel meer dan (stads)promotie, evenementen, filmpjes, logos en slogans; het gaat over identiteit, onderscheidend vermogen, positionering, samenhang en samenwerking in het aanbod en identiteitsbewuste concepten ontwikkelen. Deze cursus geeft inzichten, mooie praktijkcases én handvatten voor je aanpak. Mooie bijkomstigheid: NBTC is mede-initiatiefnemer en vertelt over de Holland Branding (HollandCity-strategie), ook daar liggen mogelijkheden voor aansluiting. En de ontmoeting met collega's uit andere regio’s uiteraard.’ Raquel Jimenez, Opgavemanager Zichtbaar Zeeland, Projectleider Marketing & Promotie, Provincie Zeeland.

Geïnteresseerd? Neem contact op met Maartje Schouten (mschouten@holland.com)

Het neerzetten van een krachtig merkbeleid helpt bij het creëren van een positief beeld van Nederland bij potentiële bezoekers én het zorgt ervoor dat Nederland zich onderscheidt van de concurrentie. Een sterk merk zorgt ervoor dat het imago van Nederland zó aantrekkelijk wordt, dat potentiële bezoekers bereid zijn om met Nederland zaken te doen of naar ons land willen reizen. Het merk ‘Holland’ laat zich vertalen in aansprekende verhalen en belevingen die geworteld zijn in het DNA, de identiteit, van ons land. Als we Nederland samen wereldwijd op dezelfde manier positioneren, dan ontstaat een eenduidig beeld van ons land. Lees meer over de HollandCity-strategie.

Maartje Schouten

Marketing Consultant

Stuur een E-mail
  • Holland DNA

    Op basis van onderzoek en gesprekken met stakeholders zijn kernwaarden bepaald die de positionering versterken.

    Lees verder
  • Gratis (Beeld)materiaal om Nederland te promoten.

    De Holland Story Toolkit biedt naast informatie over het DNA en de kernwaarden van Nederland ook praktische communicatiemiddelen zoals beelden en tekst. Zo kunnen we Nederland op een krachtige en consistente manier promoten. De toolkit is gratis. U dient zich alleen te registreren.

    Lees verder
  • Aanvraagformulier gebruik logo

    Het tulp Holland logo en het ‘Lekker weg in eigen land logo’ mogen, onder voorwaarden, worden gebruikt door partners van NBTC door middel van licenties.

    Lees verder