Bloemen

Nederland is wereldberoemd om zijn prachtige bollenvelden. Ze geven kleur aan ons landschap. Internationale bezoekers komen op de Keukenhof af ­– maar Nederland kent nog veel meer verrassende plekken vol bloemenpracht. Via de verhaallijn Bloemen brengen we deze plekken bij bezoekers onder de aandacht.

  • Nederland heeft volop minder bekende ‘bloemenplekken’ vol potentie.
  • Nederland is het hart van de internationale bloemenhandel.
  • Evenementen die draaien om bloemen trekken grote aantallen bezoekers.

Miljoenen internationale bezoekers

Onze bloemen trekken jaarlijks miljoenen internationale bezoekers naar ons land. Soms zijn ze bereid duizenden kilometers te reizen voor die ene, unieke foto. Dé trekpleister is natuurlijk de Keukenhof, waar jaarlijks meer dan zeven miljoen bloemen in bloei staan. Vaak weten bezoekers niet dat ze onze bloemencultuur ook op andere plekken kunnen leren kennen.

Minder bekende bloemenlocaties

Met de verhaallijn Bloemen willen we juist de minder bekende plekken onder de aandacht brengen bij internationale bezoekers. Niet alleen om hen een nog beter beeld te geven van onze kleurrijke cultuur, maar ook zodat meer verschillende locaties kunnen profiteren van internationaal bezoek. We creëren een overkoepelend verhaal over Nederland als vier-seizoenen-bloemenland, met deelverhalen over de diverse regio’s en attracties.

Evenementen als bezoekersmagneet

Evenementen waarbij bloemen centraal staan zorgen elk jaar voor spektakel. Bezoekers zien er de meest fantastische creaties, waarbij de combinatie van kleuren en fraaie bouwwerken een betoverende uitwerking heeft. Zo is het bloemencorso in Zundert het grootste dahliacorso ter wereld! Ons doel is nadrukkelijk om ook buiten de piekperiode in het voorjaar onderscheidende bloemenattracties aan te bieden.

Van bollenveld tot bloemenveiling

Via de verhaallijn genieten bezoekers volop van wat ons land op het gebied van bloemen te bieden heeft. Verschillende karakteristieke gebieden staan centraal: Noord-Holland Noord, de Duin- en Bollenstreek, het Westland, Flevoland, de Haarlemmermeer en Aalsmeer. Ze zien de kassen en de bollenvelden, maar ook de internationale bloemenveiling. We zorgen ervoor dat bezoekers zich niet massaal op één plek storten, maar meer zien van ons land.

Op wie richten we ons?

Met de verhaallijn Bloemen richten we ons op Duitse consument, specifiek uit Niedersachsen en Nordrhein-Westfalen. We spreken hen aan met gerichte boodschappen op de door hen gebruikte kanalen. Via influencer marketing benaderen we daarnaast de consument wereldwijd, en vergroten we ons bereik aanzienlijk. Zo verleiden we Duitse bezoekers en maken we ze warm voor verschillende locaties.

Bloemen bieden kansen

De aantrekkingskracht van de bloemencultuur in Nederland biedt kansen. Het legt een solide basis voor het ontwikkelen en verder uitbouwen van ons imago. Wilt u meer weten? Of heeft u concrete interesse om mee te doen aan deze verhaallijn? Neem dan contact op met Emilie Zonnevylle via ezonnevylle@holland.com