Ontdek de urban vibe van Nederland

Met de campagne Urban Holland zetten we onontdekte Nederlandse regio’s op de kaart. Gebieden met een stedelijke vibe, die bij de internationale bezoeker nog niet of nauwelijks bekend zijn. We laten bezoekers zien wat de Nederlandse steden allemaal te bieden hebben.

Verborgen parels

Urban Holland is vooral gebaseerd op het creëren van bewustzijn. We presenteren onze minder bekende stedelijke gebieden aan nieuwsgierige internationale bezoekers. Aan avontuurlijk ingestelde bezoekers die op zoek zijn naar het onbekende. New Dutch spreekt ze aan, en wij leiden ze graag naar ons ruime aanbod op dit gebied.

Independent explorers

We omschrijven onze doelgroep voor Urban Holland als independent explorers: ruimdenkende idealisten, gericht op zelfontplooiing en persoonlijke groei.

Independent explorers zijn wereldburgers, niet gebonden aan specifieke demografische gegevens. Ze zijn bovengemiddeld opgeleid en tonen een grote interesse in cultuur. Reizen betekent voor hen een mogelijkheid tot interactie met de lokale bevolking, om zo unieke ervaringen op te doen.

Storytelling

NBTC positioneert Urban Holland binnen het concept ‘Inspire. Connect. Engage.’ Het creëren van unieke content via storytelling vormt de basis. Bij het verspreiden van de verhalen voor Urban Holland spelen pr en social media een belangrijke rol. We inspireren de independent explorer om Nederland te ervaren en te ontdekken. Hierbij werken we vanuit verschillende interessegebieden: architectuur, art & design en muziek & festivals. Food en shopping spelen binnen deze interessegebieden een belangrijke rol. Daarbij maken we bij voorkeur gebruik van influencers: we laten ons verhaal vertellen door mensen met een toonbare capaciteit om onze doelgroep te inspireren.

Jeannette Varela

Director Spain
T 34 91 7498082

Stuur een E-mail