Travel Trade

De internationale reisindustrie speelt een belangrijke rol in het bereiken van een grote groep potentiële bezoekers. Het opbouwen van loyale relaties met internationale reisprofessionals en het inschakelen van een mix aan distributiepartners helpt u op een effectieve manier uw doelgroep in die markt te bereiken. 

  • Nederland als inspirerende reisbestemming
  • Verschillende samenwerkingsmogelijkheden
  • Nederland op de kaart bij reisorganisaties

Doelgroep

NBTC zal zich in haar trade activiteiten met name richten op die trade partijen die zich in hun productaanbod richten op de individuele reiziger. De independent explorer oriënteert en informeert zich op diverse manieren en via diverse kanalen. Met name in ver weg gelegen markten speelt travel trade nog een grote rol in het zoek- en boekgedrag van deze bezoeker.

In contact met de individuele bezoeker

De internationale travel trade is een belangrijk kanaal. Het biedt een geschikt platform om in contact te komen met de individuele bezoeker. Door FIT-touroperators en OTA’s te bewerken, weten we de independent explorer te bereiken.

‘Grenzeloze’ benadering

De van oudsher prominente ‘landenfocus’ is minder opportuun bij de independent explorer. Dit type bezoeker benaderen we daarom op een meer ‘grenzeloze manier’.

HollandCity Global Travel Trade Show

Ook in 2019 zal de HollandCity Global Travel Trade Show plaatsvinden. Hierbij nodigen we vanuit diverse markten de belangrijkste FIT- en OTA-travel trade uit. We bieden ze verschillende workshops en een fam trip aan, om Nederland als bestemming in optima forma te presenteren.

Duitsland: ITB-beurs als proeftuin

Ook dichter bij huis, in Duitsland, neemt de travel trade in het zoek- en boekgedrag van de individuele bezoeker nog een belangrijke plek in. We gebruiken daarom de ITB-beurs in Berlijn als ‘proeftuin’ voor de travel trade. We laten mensen hier in aanraking komen met het product Nederland.

Azië: invloed op zoek- en boekgedrag

In Azië – met de nadruk op China en Japan – richten we ons voornamelijk op het beïnvloeden van het zoek- en boekgedrag van de independent explorer. Dat doen we aan de hand van verschillende activiteiten en kanalen. Activiteiten binnen China Lab, zoals Key Opinion Leaders en WeChat-activatie, zijn hierbij van belang.

India: de individuele bezoeker benaderen

In India is het reisagentschap nog nadrukkelijk aanwezig in het boekingsproces van de individuele bezoeker. Deze boekt zijn ticket vaak via een OTA, maar de rest van de reis om veiligheidsredenen bij een offline reisagentschap. Met een mix van activiteiten, zowel rechtstreeks naar consumenten als via de travel trade, benaderen we de individuele Indiase bezoeker.

Wat levert het op?

Op het Holland-platform kunt u als leverancier kennismaken met de internationale travel trade. Daarnaast krijgt u er de mogelijkheid verder zaken te doen. Het platform is de perfecte plek om uw productaanbod onder de aandacht te brengen bij het internationale publiek.

Voor meer informatie kunt u contact opnemen met Carola Muller-Van Rijn.

Carola Muller-Van Rijn

Projectmanager Travel Trade
M 06 14304776
T +31 (0)70 370 5389

Stuur een E-mail
Travel Trade Events