Nederland congresland

Onze steden zijn bij uitstek geschikt voor internationale meetings en congressen. NBTC zet Nederland op de kaart als veelzijdig congresland. Met goed uitgekiende campagnes en persoonlijk contact zorgen wij dat Nederland internationaal op de kaart staat.

NBTC Holland Marketing richt zich op internationale bezoekers. Niet alleen op bezoekers, maar ook op organisatoren van meerdaagse , internationale zakelijke bijeenkomsten. Bij die tweede doelgroep proberen we nadrukkelijk op de radar te komen. Hoe we dat doen? We zetten Nederland op de kaart als veelzijdig internationale congres- en vergaderbestemming.

Van groot evenement tot kleine bijeenkomst

Nederland heeft talloze mogelijkheden als het gaat om het hosten van congressen en beurzen. Van grote evenementen tot kleinschalige bijeenkomsten. Onze steden beschikken over een groot aantal passende locaties en faciliteiten. Daarbij is onze infrastructuur goed en zijn we op digitaal gebied voorlopers.

Populaire zakelijke bestemming

Nederland is een populaire bestemming voor internationale zakelijke bijeenkomsten. We zijn een relatief klein land en bieden veel variatie op de vierkante kilometer. Dat is voor meetingplanners en internationale congresorganisatoren een aantrekkelijke propositie.

Om Nederland kun je niet heen

Zelf zijn we overtuigd van onze meerwaarde als congresland. Om Nederland kun je niet heen. Die boodschap willen we overbrengen op Europese en Noord-Amerikaanse meetingplanners én op potentiële initiatiefnemers van internationale congressen.

Actief en aanwezig

NBTC promoot Nederland actief op de internationale congres- en vergadermarkt. We zijn bijvoorbeeld veelvuldig aanwezig op de meest toonaangevende internationale vakbeurzen. Dat is belangrijk, want persoonlijk contact en netwerken blijven essentieel voor een succesvolle marktbewerking.

Samenwerking

Regelmatig komen we als gevolg van actieve research in contact met partijen die een internationaal congres naar Nederland willen halen. In nauwe samenwerking met onze partners helpen we hen bij het bereiken van dat doel. Daarbij maken we gebruik van ons netwerk, onze kennis en onze ervaring.

#LikeHolland

Door het creëren en verspreiden van aantrekkelijke content brengen we Nederland als zakelijke bestemming in beeld. We zetten er de campagne #likeholland voor op, waarmee we het hele jaar communiceren richting onze internationale doelgroep. Zo blijven we nieuwe contacten leggen met internationale planners.

Inspelen op kernwaardes

Bij het bereiken van onze doelgroep spelen we in op zowel instrumentele als emotionele kernwaardes. We laten de praktische voordelen zien, maar ook de leuke bijkomstigheden. Een aansprekende campagne en activiteiten in binnen- en buitenland zorgen ervoor dat Nederland als congresland hoog op de internationale lijsten blijft staan.   

Eric Bakermans

Director Marketing Meetings & Conventions
T +31 (0)70 370 5340

Stuur een e-mail