Vacature: Senior Webredacteur / Contentmanager Holland.com (40 uur)

NBTC Holland Marketing is op zoek naar een:

Senior Webredacteur / Contentmanager Holland.com (40 uur)

Als contentmanager vorm je samen met de andere contentmanager een hecht duo. Samen zorgen jullie voor de juiste doorontwikkeling van de contentstrategie van het consumentenplatform Holland.com. Met een set nieuwe kpi’s (in lijn met de spreidingsdoelstelling van het NBTC) ga je aan de slag om de nieuwe contentstrategie te borgen binnen en buiten NBTC.

Dit ga je doen als Senior Webredacteur / Contentmanager Holland.com

  • Je bent medeverantwoordelijk voor het uitdragen en ontwikkelen van de visie en strategie op content voor het internationale consumentenplatform Holland.com.
  • Jouw focus hierin ligt in het uitdragen en delen van de strategie en werkwijze met andere teams binnen de organisatie. Je focus ligt op het optimaliseren van processen. Dit kan het productieproces (van planning, ontwikkeling, publicatie en beheer), maar ook de lijn van samenwerking met interne of externe opdrachtgevers zijn.
  • Je neemt deel aan het editorial board waarin afstemming, mede o.b.v. de (overall) content marketingkalender van het NBTC, plaatsvindt over contentcreatie op de verschillende kanalen.
  • Je voert proactief overleg met interne en externe betrokkenen omtrent de content van Holland.com.
  • Je draagt ideeën en input aan om de samenwerking tussen het Digital Marketing Team en andere content creators binnen NBTC vorm te geven. Dit kan een aangescherpte contentformule zijn, een planningstool of een nieuwe manier van Agile werken.

Verder zullen ook de volgende redactionele taken onderdeel uitmaken van je werkweek:

  • Invoeren van tekst en beeld in ons CMS XperienCentral.
  • Actueel houden van de content op Holland.com.
  • Op basis van data coördineer je de productie van content voor Holland.com.
  • Je schrijft en redigeert teksten en stuurt externe bureaus aan.
  • Je initieert en leidt Holland.com contentmarketingprojecten van begin tot eind.

Dit wordt je werkomgeving

Het Holland.com team, bestaande uit 8 specialisten, werkt volgens de Holacracy-methode: zelfsturende teams waarin mensen geen functies hebben, maar rollen. Iedereen heeft zijn eigen verantwoordelijkheden, maar krijgt tegelijkertijd veel (creatieve) vrijheid. Door deze dynamische en transparante structuur zijn we in staat snel mee te bewegen: een absolute vereiste in een snel veranderende digitale wereld.

Wat vragen wij van je?

Je hebt een HBO werk- en denk niveau en minimaal 5 jaar ervaring op een online redactie bij een sterk content gedreven online organisatie. Je bent strategisch sterk onderlegd en hebt ervaring in het ontwikkelen van contentstrategieën om de juiste bezoeker(s) op online platforms aan te trekken, vast te houden en terug te laten keren. Hierin ben je gewend om data gestuurd te werken en ben je ROI gedreven. Wij verwachten dan ook dat je analytisch bent ingesteld en cijfermatig sterk bent.  
Je bent van nature nieuwsgierig en leergierig. Je test of je ideeën effect hebben en bent in staat om verschillende contentdoelen en ontwikkelprocessen te managen. Ook ben je in staat om productieprocessen en de samenwerking met stakeholders in kaart te brengen en te optimaliseren. Je staat stevig in je schoenen en je weet de juiste afweging te maken tussen de belangen van het team, de organisatie en externe partners.

Voor jou is de wereld van creatieve en scherpe webteksten, thesauri, tags, personalisatie en SEO-gedreven content een vast gegeven. Je werkt zelfstandig, planmatig en hebt geen probleem met deadlines. Vanzelfsprekend spreek en schrijf je uitstekend Nederlands en Engels en beschik je over sterke communicatievaardigheden, zowel schriftelijk als mondeling.

Dit hebben we te bieden

Als jij ons komt versterken als Content Manager, dan kom je terecht in een team van gedreven en enthousiaste collega’s. Je krijgt daarbij de kans om het leukste product van Nederland te vermarkten: Nederland zelf!

Dit is wat je verder van ons mag verwachten:

  • Een marktconform salaris
  • Een premievrij pensioen
  • Een arbeidsovereenkomst voor, in eerste instantie, de duur van één jaar
  • 31 verlofdagen op jaarbasis bij een fulltime dienstverband
  • Een volledige reiskostenvergoeding voor woon-werkverkeer als je dagelijks met het Openbaar Vervoer reist
  • Een brede, uitdagende baan met inhoudelijke ontwikkelingsmogelijkheden en aandacht voor personal development
  • Een inspirerende werkomgeving op ons hoofdkantoor in Den Haag (naast Station Ypenburg)

Over ons

NBTC Holland Marketing is verantwoordelijk voor de ontwikkeling, positionering en marketing van de bestemming Nederland in binnen- en buitenland. Een team van 70 (inter)nationale medewerkers werkt hiertoe samen met de gastvrijheidssector en publieke sector. Ons hoofdkantoor bevindt zich in Den Haag. Daarnaast hebben we een sterk internationaal netwerk in Europa, Noord-Amerika en Azië. Er wordt de komende jaren een verdere bezoekersgroei voorzien en dit vraagt om nieuwe aanpak en concepten ten behoeve van een vitale bestemming Nederland. NBTC vervult hierin op nationaal niveau een centrale en coördinerende rol.

In de beoogde ombuiging van volumegroei naar waardegroei en spreiding van bezoek over Nederland speelt Holland.com een grote rol. NBTC richt zich met de HollandCity-strategie op activiteiten die – naast behoud van marktaandeel – zorgen voor spreiding in ruimte en tijd en het verhogen van de economische waarde per bezoeker.

Iets voor jou?

Solliciteer dan voor donderdag 27 juni a.s. via een korte brief mét motivatie. Vergeet ook niet je cv mee te sturen. Wie weet verwelkomen wij je binnenkort op ons kantoor! Voor meer informatie kun je contact opnemen met Piet Hein Verberne, Head Digital a.i., via pverberne@holland.com of 070 – 3705 705.

Acquisitie naar aanleiding van deze advertentie wordt niet op prijs gesteld.