Nederlandse zomer in trek bij buitenlandse bezoekers

295 keer bekeken

7 juli 2017

Nederlandse zomer in trek bij buitenlandse bezoekers

De zomer trekt dit jaar 3,6 miljoen buitenlandse bezoekers, volgens de verwachtingen van NBTC Holland Marketing. Dit zijn er 3% meer ten opzichte van afgelopen jaar. Zo’n 4,7 miljoen Nederlanders gaan in eigen land op korte of lange zomervakantie, 2% meer ten opzichte van 2016. Naar verwachting besteden de buitenlandse bezoekers en de vakantiegangers in eigen land samen ruim 3,5 miljard euro tijdens de zomermaanden juli en augustus.

Lees verder

Ruim een derde van de Nederlanders op vakantie in eigen land deze zomer

De zomer trekt dit jaar 3,6 miljoen buitenlandse bezoekers, volgens de verwachtingen van NBTC Holland Marketing. Dit zijn er 3% meer ten opzichte van afgelopen jaar. Zo’n 4,7 miljoen Nederlanders gaan in eigen land op korte of lange zomervakantie, 2% meer ten opzichte van 2016. Naar verwachting besteden de buitenlandse bezoekers en de vakantiegangers in eigen land samen ruim 3,5 miljard euro tijdens de zomermaanden juli en augustus.

Veel bezoekers uit buurlanden

De groei van het aantal buitenlandse bezoekers komt met name uit de buurlanden Duitsland en België. Ongeveer de helft van het aantal buitenlandse bezoekers is afkomstig uit onze buurlanden. Zowel Duitsers als Belgen zijn enthousiast over de Nederlandse kust.

Erop uit tijdens deze zomer in Nederland

Naast de kust die al jaren populair is bij bezoekers uit de buurlanden, zullen naar verwachting ook musea druk worden bezocht. Vooral de musea in de buurt van de kust, zoals in Den Haag en Leiden, zullen in trek zijn. Zo zijn er onlangs tentoonstellingen geopend in het Gemeentemuseum in Den Haag en het Openluchtmuseum De Lakenhal in Leiden, in het kader van het themajaar Mondriaan tot Dutch Design. Dit is één van de thema´s waarmee NBTC, samen met partners, binnen de zogenaamde HollandCity-strategie, inzet op spreiding van toerisme in ruimte en tijd. Met HollandCity positioneert NBTC Nederland als één grote metropool om op die manier toeristen ook andere unieke bestemmingen in Nederland te laten ontdekken. Hierdoor profiteren in toenemende mate ook minder bekende regio’s van zowel buitenlandse als binnenlandse bezoekers en worden de nu al drukke plekken in ons land ontlast.