Mondriaan tot Dutch Design persreis

251 keer bekeken

8 maart 2017

Mondriaan tot Dutch Design persreis

Op donderdag 2 en vrijdag 3 maart vond de tweede groepspersreis plaats van Mondriaan tot Dutch Design. De persreizen zijn onderdeel van het themajaar Mondriaan tot Dutch Design waar de legendarische kunstenaars Mondriaan, Van der Leck, Van Doesburg en Rietveld onderdeel van uitmaakten. Deze persreis stond volledig in het teken van Rietveld en Mondriaan. NBTC Holland Marketing en Utrecht Marketing ontvingen 32 internationale journalisten die onder andere schrijven over kunst, design, travel en lifestyle.

Lees verder

Op donderdag 2 en vrijdag 3 maart vond de tweede groepspersreis plaats van Mondriaan tot Dutch Design. De persreizen zijn onderdeel van het themajaar Mondriaan tot Dutch Design waar de legendarische kunstenaars Mondriaan, Van der Leck, Van Doesburg en Rietveld onderdeel van uitmaakten. Deze persreis stond volledig in het teken van Rietveld en Mondriaan. NBTC Holland Marketing en Utrecht Marketing ontvingen 32 internationale journalisten die onder andere schrijven over kunst, design, travel en lifestyle. De journalisten uit onder meer Frankrijk, Italië en Duitsland brachten een bezoek aan ‘Rietvelds Meesterwerk – Leve de Stijl’ in het Centraal Museum in Utrecht en ‘De wereld van Piet Mondriaan’ in het Mondriaanhuis in Amersfoort. Als afsluiter konden de journalisten ook kennismaken met het bekende Rietveld Schröderhuis, het Utrechtse woonhuis wat Rietveld volledig ontwierp volgens de ideeën van De Stijl.

In het themajaar Mondriaan tot Dutch Design organiseert NBTC in totaal zes groepspersreizen. Half februari kwamen 45 internationale journalisten naar Den Haag en Amersfoort waarbij de tentoonstelling van Mondriaan en Van der Leck in het Gemeentemuseum centraal stond. NBTC zal dit jaar samen met haar partners nog meer internationale journalisten ontvangen en hen mee op reis nemen langs 100 jaar De Stijl, 100 jaar innovatie.