Veel animo voor ITB 2019

2 april 2019

’s Werelds grootste travel trade beurs in Berlijn, ITB, was eerder deze maand wederom een groot succes. Toeristisch Nederland werd vertegenwoordigd met 62 partners waaronder incoming touroperators, hotels, musea, attracties en destination marketing organisaties.

“De Duitse markt groeit nog steeds en blijft dus onverminderd interessant voor toeristisch Nederland. Afgelopen jaar kwamen ruim 5,7 miljoen Duitsers bij ons op bezoek. Duitsers komen vaak voor een tweede of derde keer en zijn daarmee een uitstekende doelgroep voor de minder bekende plekken in ons land. We moeten hen dus goed informeren over deze plekken. In lijn daarmee hebben we tijdens ITB de interesse gewekt voor het themajaar 2019 ‘Rembrandt & de Gouden Eeuw’ en het themajaar 2020 ’75 jaar vrijheid’,” aldus Michael Siebers, marketing manager ITB NBTC.

50 Duitse journalisten schuiven aan bij persconferentie

Op de vooravond van ITB schoven 50 Duitse journalisten en bloggers aan bij de persconferentie op de Nederlandse ambassade in Berlijn, waaronder het grootste Duitse persbureau DPA en één van de grootste Duitse bladen Die Welt.