Urban Traveler

56 keer bekeken

Urban Traveler

Lees verder

Het dynamische ritme van de stad trekt een type bezoeker aan die we omschrijven als de ‘Urban Traveler’. Waar de reden van bezoek bij de ‘Heritage Traveler’ ons erfgoed is, wil de ‘Urban Traveler’ zich tijdelijk volledig onderdompelen in de hedendaagse lokale cultuur. Ze zien zichzelf meer als tijdelijke inwoner dan als toeristische bezoeker. Deze doelgroep spreek je dan ook niet aan met algemene toeristische websites waarop de highlights te zien zijn. Thema’s zoals architectuur, design, muziek, food en shopping zijn bij uitstek onderwerpen waarin ze geïnteresseerd zijn. Als je een passie hebt voor design maakt het niet uit of je in Hong Kong, Hamburg of Houston woont. Je gebruikt dezelfde design websites ter inspiratie voor je volgende reis. Een misverstand is dat de ‘Urban Traveler’ gelijk staat aan de ‘City Tripper’. Voor een ‘City Tripper’ kan de drijfveer ook het historische erfgoed de motivator zijn voor een bezoek aan een stad. Anderzijds overschrijdt de ‘Urban Traveler’ ook de stadsgrenzen als daar een bijzonder festival plaatsvindt of een creatieve broedplaats zit.  Een ander misverstand is dat tot deze doelgroep alleen jongeren behoren. De interesse in architectuur, food of design is immers niet leeftijdsgebonden.  De marketingaanpak gericht op de ‘Urban Traveler’ is nieuw en moet nog vormgegeven worden.  Vanaf najaar 2017 gaan we aan de slag met Nederlandse steden en regio’s die een sterk product hebben dat past bij deze doelgroep.

Voor meer informatie kunt u contact opnemen met Max Schreuder of Thijs de Groot.

Max Schreuder

Partnership Development Manager
M 06 55374774
T +31 (0)70 3705330
Twitter: @MaxJSchreuder

Stuur een E-mail

Thijs de Groot

Partnership Development Manager
M 06 51422847
T +31 (0)70 370 5295
Twitter: @thysdegroot

Stuur een E-mail