Urban campagne: Music makes you travel

2 april 2019

Your music. Your beats. Your Holland.

Nederland telt steeds meer onontdekte plekken met een 'urban vibe' die bij internationale toeristen nog niet bekend zijn. Om die plekken onder de aandacht te brengen is de Urban Holland campagne gestart. “We willen toeristen inspireren om Nederland te ontdekken en te ervaren op het gebied van architectuur, art & design, muziek & festivals. Onlangs zijn we binnen de Urban Holland campagne gestart met de videoproductie Your music. Your beats. Your Holland. Hiermee zetten we de 'urban vibe' van de Nederlandse muziekindustrie op de kaart bij de internationale toerist, aldus Jeannette Varela, projectmanager bij NBTC.

“De video neemt ons mee naar Utrecht waar de bekende Nederlandse singer-songwriter Amber Arcades toeristen de urban plekken van haar stad Utrecht laat zien. Deze video hebben we gedeeld in onder andere Italië, Spanje, Frankrijk en het Verenigd Koninkrijk. In totaal hebben we inmiddels wereldwijd 3,5 miljoen mensen bereikt.”

De Music makes you travel campagne is een samenwerking tussen onder andere NBTC, Utrecht Marketing en het online platform Lastminute.com.