Strategische samenwerking NBTC & WeGoEU bekrachtigd

7 februari 2019

Tijdens de eerste China Travel Summit 2019 hebben NBTC Holland Marketing en WeGoEU, onderdeel van KPN, hun samenwerking bekrachtigd. Jos Vranken (directeur NBTC) en Jan-Willem Scheerder (directeur WeGoEU) zetten tijdens het evenement hun handtekening onder het strategische partnership.

Centraal in de strategische samenwerking staat het optimaal inspelen op de (digitale) wensen en behoeften van Chinese bezoekers. In 2018 startte NBTC en WeGoEU de samenwerking vanuit twee mini-programma’s die beide organisaties vanuit hun eigen expertise aanbieden. Zo lanceerde NBTC Go Holland, de app waarmee de Chinese bezoeker wordt geïnformeerd, geïnspireerd en wordt begeleid op hun reis naar Nederland. WeGoEU speelt in op innovatieve diensten, denk hierbij aan online marketing, Chinese betaaldiensten (zoals WeChat en AliPay) en het bouwen van op maat gemaakte WeChat mini-programma’s. In 2019 is de samenwerking versterkt naar een strategisch partnership waarbij de twee organisaties nog beter inspelen op de Chinese reismarkt en die het verblijf van de Chinese toerist zo prettig mogelijk maakt. De samenwerking is onderdeel van het China Lab, het samenwerkingsverband dat NBTC samen met Nederlandse reispartners heeft opgericht.