Grootste Spaanse touroperator VECI lanceert campagne Nederland Waterland

29 mei 2019

NBTC Holland Marketing en de grootste Spaanse touroperator Viajes El Corte Ingles (VECI) bekrachtigen de samenwerking van de campagne ‘Nederland Waterland’. Per 1 juni biedt VECI een op maat gemaakte rondreis aan naar de watericonen van Nederland, zoals de Afsluitdijk, Biesbosch en de Deltawerken. “De Nederland Waterland rondreis richt zich op internationaal relatief onbekende delen van ons land en sluit naadloos aan op Perspectief 2030, de nieuwe visie op de bestemming Nederland,” aldus Jos Vranken, algemeen directeur NBTC Holland Marketing.

Samen richting geven aan toeristische groei

De toeristische groei brengt kansen en uitdagingen mee. “Om ruimte en richting te geven aan de verwachte groei en minder bekende plekken binnen Nederland daarvan te laten profiteren, is het belangrijk relevant aanbod te blijven ontwikkelen en te ontsluiten. De samenwerking met VECI draagt bij aan de uitbouw van de Nederland Waterland campagne in samenwerking met de zes betrokken regio’s,” vertelt Jos Vranken.

“Nederland ontving in 2018 zo’n 500.000 Spaanse gasten. Naar verwachting zal dit aantal de komende jaren toenemen. Volgens VECI staan Spanjaarden erom bekend dat ze benieuwd zijn naar het unieke verhaal van hoe Nederland omgaat met water. Doordat wij verschillende plekken in Nederland aan elkaar verbinden die dit verhaal vertellen, kunnen meer plekken in ons land profiteren van de groei.”

Nederland Waterland: op maat gemaakte rondreis

VECI biedt vanaf 1 juni een op maat gemaakte rondreis aan speciaal voor Spaanse toeristen. “Het is de eerste keer dat wij, in samenwerking met NBTC, een tour door Nederland aanbieden die de Spaanse toeristen de mogelijkheid biedt de voor ons minder bekende plekken te bezoeken,” vertelt Miguel Ángel de la Mata Posadas, algemeen directeur VECI. “Met de 8-daagse fly & drive rondreis genieten de Spaanse toeristen van Nederland en haar onontkoombare verhaal met water.”