Nederland een ‘livable, lovable en profitable’ destinatie dankzij big data

14 juni 2018

Om te kijken hoe we het groeiende bezoek aan Nederland op een verantwoorde manier kunnen ontwikkelen en beïnvloeden, kwam het Data & Development Lab 31 mei samen met partners die gespecialiseerd zijn in de boekfase van de bezoeker.

Tijdens de bijeenkomst werd het belang van het ontwikkelen van ‘responsible tourism’ besproken. Samen met partners werd gekeken hoe we hier het best een aandeel in kunnen nemen, met de klantbeleving voor ogen en het onderkende belang van een 'livable, lovable en profitable' destinatie.

Het Data & Development Lab ziet veel kansen in het ontwikkelen van een voorspelmethodiek die vaker, sneller en gedetailleerder kan voorspellen hoeveel bezoekers we waar en wanneer kunnen verwachten. Dit geeft concrete inzichten en kansen om hier op te anticiperen. Daarnaast is het ook mogelijk om het succes van strategieën om toerisme te spreiden te meten en het verschuiven van problemen te helpen voorkomen. 

Volgende stappen

De deelnemende partners gaan kijken hoe ze – binnen de wettelijke mogelijkheden - meer en volledigere data kunnen delen met het Data & Development Lab zodat we de destinatie Nederland duurzaam kunnen ontwikkelen. Daarnaast onderzoeken we met deze partners hoe we verder kunnen samenwerken om elkaars projecten en activiteiten te versterken.

  • Strategie

    NBTC Holland Marketing is verantwoordelijk voor de marketing van de bestemming Nederland in binnen- en buitenland.

    Lees verder
  • Samenwerken

    Nederland op de kaart zetten als aantrekkelijke bestemming voor vakanties en zakelijke bijeenkomsten. Dat is onze kerntaak.

    Lees verder
  • Actueel

    Lees het laatste nieuws vanuit NBTC of abonneer je op onze nieuwsbrief

    Lees verder