Kick-off themajaar 2019 ‘Rembrandt & de Gouden Eeuw’

7 maart 2018

Het officiële startsein is gegeven voor het internationale themajaar ‘Rembrandt & de Gouden Eeuw’ tijdens het persevent van de Internationale Tourismus-Börse (ITB) in Berlijn. Dit themajaar is onderdeel van een meerjarige samenwerking tussen NBTC Holland Marketing en steden en culturele instellingen in Middelburg, Dordrecht, Delft, Den Haag, Leiden, Haarlem, Amsterdam, Hoorn en Enkhuizen. Gezamenlijk vertellen de steden het verhaal van de rijke geschiedenis van Nederland in de Gouden Eeuw. Tijdens het event proefden de journalisten de Gouden Eeuw door een uniek eetbaar stilleven uit de 17e eeuw. Het persevent op de Nederlandse ambassade trok een recordaantal van meer dan 60 Duitse journalisten. 

Versterkt inzetten op spreiding bezoekers

Nederland ontving afgelopen jaar bijna 5,2 miljoen Duitse bezoekers. Door de geringe afstand tussen Duitsland en Nederland blijft ons land een geliefde bestemming voor Duitsers. Aangezien Duitsers vaker Nederland bezoeken, zet NBTC via de HollandCity-strategie in op spreiding van Duitse bezoekers in tijd en ruimte, zodat ook minder bekende plekken meeprofiteren van de groei van toerisme. De organisatie van themajaren als ´Rembrandt & de Gouden Eeuw’ is een voorbeeld van hoe spreiding onder andere bij Duitse bezoekers wordt gestimuleerd.