Inspire. Connect. Engage.

27 juni 2019

In lijn met Perspectief 2030 staat binnen de Urban Holland campagne het promoten van de minder bekende plekken met een ‘urban vibe’ centraal. “De urban traveller gaat graag van de gebaande paden af en heeft een bovengemiddelde interesse in kunst, cultuur, architectuur, design en muziek”, aldus Jeanette Varela, projectmanager van de campagne. “Dit biedt kansen om de minder bekende regio’s, steden en wijken in Nederland met een ‘urban vibe’ internationaal op de kaart te zetten, geheel in lijn met het Perspectief2030 en de HollandCity-strategie.”

NBTC positioneert dit zogenaamde Urban Holland met het concept ‘Inspire. Connect. Engage.’ Binnen de campagne wordt gebruikgemaakt van influencers die met hun eigen content verhalen vertellen. PR en social media spelen daarbij een belangrijke rol. “Social media, en met name Instagram, bieden goede kansen om de urban traveller visueel te inspireren om Nederland te ervaren en te ontdekken”, vertelt Varela. “Hierbij werken we vanuit verschillende interessegebieden: architectuur, art & design en muziek & festivals. Food en shopping spelen binnen deze interessegebieden een belangrijke rol.”  

Ook wordt er met verschillende activiteiten ingezet op zogenaamde urban ambassadors. “Dit zijn mensen die in Nederland wonen, actief zijn op plekken met een urban vibe en zelf hun verhaal en kijk op Urban Holland meegeven aan de doelgroep. Zo hebben we een complete global campagne gecreëerd”, aldus Varela. Ook hebben we een aantal van deze ambassadors, waaronder een Spaanse architect uit Rotterdam en een Spaanse designer uit Eindhoven, het verhaal laten vertellen aan de pers tijdens de PR Urban Holland Roadshow, in Madrid. Varela: “Het beeld van Urban Holland dat we daar wilden laten zien is goed overgekomen op journalisten. En het mooie nieuws is dat we dit jaar doorgaan met deze PR Roadshow, dit keer in Parijs, waar we Nederlandse bedrijven in gaan zetten om Franse media en influencers te inspireren.”