Hanzesteden Marketing wint Netwerk Citymarketing Award 2018

6 februari 2018

Vandaag heeft Hanzesteden Marketing de Netwerk Citymarketing Award 2018 in ontvangst genomen voor de meest succesvolle case in de citymarketing branche. Zowel de vakkundige jury als het publiek heeft Hanzesteden Marketing verkozen boven de campagnes van Gemeente Den Haag en Utrecht Marketing.

De Hanzesteden campagne verbindt negen Hanzesteden in Overijssel en Gelderland, te weten: Doesburg, Zutphen, Deventer, Hattem, Zwolle, Hasselt, Kampen, Elburg en Harderwijk. De Hanzesteden zijn een middeleeuws handelsverbond en vormen vandaag de dag, door hun authentieke karakter en hun (culturele) historie, een aantrekkelijke en onderscheidende bestemming in Oost Nederland. De Hanze is door haar belang voor de culturele identiteit van Europa benoemd tot één van de 33 Culturele Routes van Europa.

Sinds een jaar zet NBTC Holland Marketing in samenwerking met Hanzesteden Marketing de negen Hanzesteden op de kaart voor internationale bezoekers. De Hanzestedenlijn is onderdeel van de HollandCity-strategie waarmee NBTC de komende jaren inzet op spreiding van het groeiend aantal internationale bezoekers. “Het is mooi om te zien hoe Hanzesteden Marketing in samenwerking met de lokale bureaus de Hanzesteden onder de aandacht brengt. De eerste stap is gezet om de Hanzestedenlijn als cultuurhistorische bestemming internationaal op de kaart te zetten, we zien dat met name Duitsers en Belgen steeds meer richting de Hanzesteden trekken. Komende jaren zullen er nog diverse campagnes volgen,” aldus Jacqueline Lijs, projectmanager Hanzestedenlijn NBTC.