Eerste internationale Travel Trade show in Zwolle

9 oktober 2018

Vandaag verwelkomen NBTC Holland Marketing en MarketingOost ruim 100 internationale reisorganisaties tijdens de eerste HollandCity Global Travel Trade Show in de Hanzestad Zwolle. Het doel van het meerdaagse evenement is om Nederland bij internationale reisorganisaties op de kaart te zetten als inspirerende reisbestemming. Naast de 105 internationale touroperators zijn er ook 75 organisaties uit de toeristische sector aanwezig, zoals musea, hotels, attracties, evenementen locaties en restaurants. Door deze grootschalige en mondiale opzet van het evenement kan Nederland van een ware primeur spreken.

Zwolle ontvangt ruim 100 internationale reisorganisaties

 ‘‘Wij zijn blij dat de HollandCity Global Travel Trade Show in Zwolle plaatsvindt. De stad vormt een goede uitvalsbasis om diverse thema’s van de HollandCity-strategie te markeren zoals HanzestedenNederland WaterlandVan Gogh en de Koninklijke verhaallijn,” aldus Jos Vranken, directeur NBTC Holland Marketing. “Spreiding van internationale bezoekers door Nederland heeft ook bij de bewerking van internationale reisorganisaties een zeer belangrijke focus.” Henk van Voornveld, directeur MarketingOost: “Steeds meer internationale bezoekers ontdekken het oosten van Nederland en komen dan vooral voor Giethoorn en de Hanzesteden. Maar het oosten heeft nog veel meer prachtige parels, zoals de nationale parken en het aanbod kunst en cultuur. Wij zijn ‘het andere Nederland’, op een steenworp afstand van de randstad, grenzend aan onze belangrijkste buitenlandse markt, Duitsland.”

Op maat gemaakt programma

Het programma bestaat uit Meet & Greet sessies waarbij één-op-één afspraken tussen de reisorganisaties en de Nederlandse reisindustrie plaatsvinden. Voorafgaand en aansluitend zullen er zogenaamde familiarisation trips georganiseerd worden. De reisorganisaties bezoeken diverse plekken in Nederland en maken kennis met het reisaanbod in Nederland. Voor de workshop en Fam-trips werkt de stad Zwolle nauw samen met diverse partijen in de regio, zoals Zwolle Marketing, Drenthe Marketing, Hanzesteden Marketing, VisitVeluwe en de Weerribben-Wieden.