Inspirerende NBTC partnerbijeenkomst in het teken van HollandCity

176 keer bekeken

5 juli 2016

Inspirerende NBTC partnerbijeenkomst in het teken van HollandCity

Op 20 juni vond de jaarlijkse NBTC partnerbijeenkomst plaats. In de Stadsgehoorzaal in Leiden werden aanwezigen rond het middaguur verwelkomd door Jos Vranken, algemeen directeur NBTC, dagvoorzitter Frits Huffnagel en burgemeester Henry Lenferink. Conrad van Tiggelen, directeur Marketing NBTC, presenteerde een doorvertaling van HollandCity naar de praktijk met daarin de concrete marketingcommunicatieactiviteiten die partners kunnen verwachten. Hierna bevonden de gasten zich naar verschillende deelsessies waarin de laatste trends en ontwikkelingen in de verschillende markten werden toegelicht. Het plenaire middagprogramma stond in het teken van het belang van grensoverschrijdende samenwerking met als sluitstuk de bekrachtiging van de samenwerking met betrekking tot de verhaallijnen, in aanwezigheid van het ministerie van Economische Zaken en gedeputeerden en afgevaardigden van de provincies.

Lees verder

Op 20 juni vond de jaarlijkse NBTC partnerbijeenkomst plaats. In de Stadsgehoorzaal in Leiden werden aanwezigen rond het middaguur verwelkomd door Jos Vranken, algemeen directeur NBTC, dagvoorzitter Frits Huffnagel en burgemeester Henry Lenferink. Conrad van Tiggelen, directeur Marketing NBTC, presenteerde een doorvertaling van HollandCity naar de praktijk met daarin de concrete marketingcommunicatieactiviteiten die partners kunnen verwachten. Hierna bevonden de gasten zich naar verschillende deelsessies waarin de laatste trends en ontwikkelingen in de verschillende markten werden toegelicht. Het plenaire middagprogramma stond in het teken van het belang van grensoverschrijdende samenwerking met als sluitstuk de bekrachtiging van de samenwerking met betrekking tot de verhaallijnen, in aanwezigheid van het ministerie van Economische Zaken en gedeputeerden en afgevaardigden van de provincies.

Buitenlandse markten

Tijdens de deelsessies werd onder leiding van de Countrymanagers van NBTC gesproken over de laatste trends en ontwikkelingen in de diverse markten. In de deelsessie Mature Metropolitan Regions werd aandacht gegeven aan de groeimogelijkheden binnen de volwassen markten Spanje, Italië, VS, Canada, Frankrijk, Scandinavië, Japan en het Verenigd Koninkrijk. In de deelsessie Neighbouring Regions werd nader in gegaan op trends en achtergronden van de buurlanden Duitsland en België.. De derde sessie was gericht op de zogenaamde Emerging Markets China, Rusland, Brazilië en Zuidoost Azië, waar naast een update uit de markten ook aandacht was voor de Holland Story Toolkit.

HollandCity

Tijdens het plenaire programma in de namiddag deelden verschillende sprekers hun visie op het belang van samenwerking voor de bestemming Holland. Zo sprak Jos Vranken, algemeen directeur NBTC, over het groeiend aantal bezoekers en hoe we door spreiding ruimte en richting kunnen geven aan de groei en Nederland leefbaar, geliefd en waardevol kunnen houden. Peter de Wilde, administrateur-generaal Toerisme Vlaanderen, lichtte toe hoe zij in Vlaanderen omgaan met het toenemend aantal verwachte bezoekers. Ook werd het toekomstperspectief voor Schiphol geschetst door André van den Berg, CCO Amsterdam Airport Schiphol en deelde Peter Savelberg, directeur/founder van TristateCity zijn visie op Nederland als een metropole area. Tijdens het afsluitende plenaire programma waren ook gedeputeerden, afgevaardigden van de provincies en de directeur Topsectoren en Industriebeleid van het ministerie van Economische Zaken aanwezig om gezamenlijk de samenwerking rondom de HollandCity-verhaallijnen te bekrachtigen.