Jurriaan de Mol nieuwe directeur Business Development & Operations

732 keer bekeken

27 juli 2016

Jurriaan de Mol nieuwe directeur Business Development & Operations

Algemeen directeur Jos Vranken: “Ik ben verheugd over de aanstelling van Jurriaan. Zijn grote en gevarieerde kennis en ervaring met betrekking tot de sector, het (inter)nationale publiek-private werkveld en destinatiemarketing in combinatie met zijn gedrevenheid, resultaatgerichtheid en bovenal bewezen en aantoonbare effectiviteit zijn van grote waarde voor de bestemming ‘Holland’, onze partners en organisatie. Ik kijk met veel plezier uit naar onze samenwerking en de wijze waarop hij de samenwerkingsrelaties met (inter)nationale partners op- en uitbouwt.”

Lees verder

Per 17 oktober start Jurriaan de Mol (1959) in de functie van directeur Business Development & Operations bij NBTC Holland Marketing. Hij volgt hiermee Andrew van der Feltz op, die in mei zijn carrière vervolgde bij Expedia in Londen. Jurriaan De Mol was de afgelopen 10 jaar directeur van het Regionaal Bureau voor Toerisme Arnhem Nijmegen (RBT KAN). 

Algemeen directeur Jos Vranken: “Ik ben verheugd over de aanstelling van Jurriaan. Zijn grote en gevarieerde kennis en ervaring met betrekking tot de sector, het (inter)nationale publiek-private werkveld en destinatiemarketing in combinatie met zijn gedrevenheid, resultaatgerichtheid en bovenal bewezen en aantoonbare effectiviteit zijn van grote waarde voor de bestemming ‘Holland’, onze partners en organisatie. Ik kijk met veel plezier uit naar onze samenwerking en de wijze waarop hij de samenwerkingsrelaties met (inter)nationale partners op- en uitbouwt.” 

Achtergrond Jurriaan de Mol

Alvorens hij bij RBT KAN aan de slag ging was Jurriaan de Mol werkzaam bij onder meer VVV Rotterdam, KLM, Golden Tulip Hotels en Den Haag Marketing. Ook is hij verantwoordelijk voor de oprichting van de Liberation Route Europe, een route die verschillende gedenkplaatsen uit de Tweede Wereldoorlog in Europa aan elkaar verbindt en diverse regionale samenwerkingsinitiatieven, waaronder VisitVeluwe en Toerisme Gelderland. Het (inter)nationale werkveld en de marketingstrategie HollandCity hebben hem enthousiast gemaakt om zijn loopbaan te vervolgen bij NBTC. Jurriaan de Mol: “NBTC heeft als doel het optimale effect van internationaal toerisme voor Nederland te realiseren. Dat kan alleen door met een groot aantal partners de bestemming Holland nog steviger op de kaart te zetten en met deze partners als NBTC een duurzame relatie aan te gaan en te onderhouden. Voor dat laatste ga ik me samen met het team voor 100% inzetten.”