Nieuws

Eurovisie Songfestival unieke kans voor internationaal toerisme

Dankzij winnaar Duncan Laurence is Nederland gastland voor het Eurovisie Songfestival volgend jaar. “Voor ons land een unieke kans om het songfestival in te zetten voor de wereldwijde promotie van de minder bekende plekken van ons land,” aldus Jos Vranken, algemeen directeur NBTC Holland Marketing.

Songfestival draagt bij aan promotie

Nederland kan komend jaar tienduizenden Songfestival bezoekers verwachten. Dit is een unieke kans voor Nederland om minder voor de hand liggende steden en regio's onder de aandacht te brengen. "In gastlanden die ons voor waren is gebleken dat het Songfestival een enorm effect op het bezoek en imago van een land heeft. Aangezien de meeste Songfestival fans al bekend zijn met onze hoofdstad, is dit een uitgelezen kans voor steden als Arnhem, Rotterdam of Zwolle om hun stad te profileren. Op die manier laat Nederland wereldwijd zien dat we meer te bieden hebben dan de traditionele iconen en plekken. We hopen op die manier bezoekers en kijkers te inspireren en informeren over ons mooie land," vertelt Jos Vranken.

Bezoekers van Holland.com worden morgenochtend welkom geheten in het gastland van Eurovisie Songfestival 2020. De komende dagen zullen we op Holland.com meer aandacht besteden aan het Songfestival.