Indonesië

Indonesië en Maleisië kenmerken zich door een zeer snel groeiende reismarkt. De combinatie met reizigers met een hoog uitgavepatroon, maakt dat beide landen goed passen binnen de marketingstrategie van NBTC. In 2014 is de eerste stap genomen om beide markten te verkennen. Momenteel zijn wij met partners actief in de Holland Alliantie Zuidoost-Azië.

Waarom komen Indonesiërs?

Vaak om te winkelen, zo blijkt. Binnen Nederland is Amsterdam dan ook een belangrijke bestemming, hoewel veel Indonesiërs ook in andere plaatsen in Nederland verblijven.  Veiligheid, een goede infrastructuur en een mooie natuurlijke omgeving zijn belangrijke factoren voor Indonesische reizigers. Ongeveer 40% van de Indonesische internationale reizigers reist in een groep.

Een aantal cijfers over Indonesische gasten

In 2016 bezochten 51.000 Indonesiërs ons land. Dit is een stijging van 10% ten opzichte van 2015. Dit is een stijging van 8% ten opzichte van 2013. Dit is nog een relatief laag aantal, maar door de ontwikkelingen die het land doormaakt, is Indonesië een herkomstmarkt met veel potentie. Ruim 60% van de Indonesische toeristen brengt een bezoek aan de vijf grote steden in Nederland. Bijna alle Indonesische bezoekers verblijven in een hotel, met name 4-sterren hotels zijn populair. In de Engelstalige MarketScan Indonesië vindt u onder andere achtergrondinformatie over de Indonesische economie en het reisgedrag van de Indonesische toerist.

Holland Alliantie Zuidoost-Azië

KLM, Schiphol, Amsterdam Marketing en NBTC zijn sinds kort actief in Zuidoost-Azië vanuit een Holland Alliantie. Voor 2015 zal de alliantie zich voor 80% richten op de Indonesische markt en voor 20% op de Maleisische. Om te beginnen wordt de productie in gang gezet van de diverse promotiemiddelen zoals een Holland brochure en een Holland/Amsterdamkaart. In september zal de Holland Destination campagne officieel in Jakarta gelanceerd worden middels de eerste Holland Club Meeting. De campagne richt zich voornamelijk op de travel trade markt (touroperators en travel agents) en heeft als doel de kennis over de bestemming Holland te vergroten. In augustus staat er een Holland Experience FAM Trip gepland en in november een salesmissie naar Jakarta en Kuala Lumpur. Deze zomer is er ook een Indonesische versie van de website www.holland.com gelanceerd in Bahasa. Voor meer activiteiten en data bekijk het SE Asia Activity Plan.

Deelnamemogelijkheden

Wilt u meedoen met deze activiteiten? Neem dan contact op met projectmanager Carola Muller-van Rijn via cmuller@holland.com of telefoonnummer +31 (0)70 370 5389.

Carola Muller-Van Rijn

Carola Muller-Van Rijn is Projectmanager bij NBTC Holland Marketing. Zij is verantwoordelijk voor de activiteiten in het kader van de Holland Allianties in China, Rusland, Brazilië en Zuidoost-Azië.

Stuur een e-mail

MarketScan Indonesië

Overzicht met kerngegevens over de Indonesische economie en het reisgedrag van de Indonesiër.

Lees verder

Salesmissie Zuidoost-Azië

In november organiseerde NBTC een salesmissie naar Zuidoost-Azië met dertien partners.

Lees verder