Holland Passies

Holland Passies: deze producten maken Nederland uniek
Door interesses van reizigers te vertalen naar producten die ‘typisch Nederland’ zijn, ontstaan Holland Passies. Deze producten liggen in willekeurige volgorde in onze spreekwoordelijke etalage en daarmee kunnen we ons onderscheiden.

  • Bezoekers kiezen bestemmingen op basis van interesses/motivatie
  • Nederland heeft verschillende onderscheidende producten
  • Holland Passies zijn onderscheidende producten gebaseerd op interesses

Het merk Holland wordt op de buitenlandse markten geladen met de volgende Holland Passies:

- Water(landschap)
- Bloemen
- Kust
- Hollandse meesters/kunst
- Traditioneel Nederland/erfgoed
- Nieuw Nederland/creatieve sector
- Fietsen

Via Holland Passies verbinden we plekken door heel Nederland. Om de bezoekers over het hele land te spreiden en over de seizoenen werken we met de HollandCity strategie. Lees meer over de HollandCity strategie.

Ondersteunende thema's

Naast de Holland Passies zijn er ondersteunende thema's:

- Food
- Shopping
- Evenementen

Deze thema's zijn niet uniek voor ons land. Maar door ze te verbinden aan de Holland Passies, kunnen we Nederland als merk onderscheidend neerzetten en zo ons merk versterken.

Eenduidig beeld van Nederland

Als we Nederland samen wereldwijd op dezelfde manier positioneren, dan onstaat een eenduidig beeld van ons land bij internationale bezoekers en bedrijven. Door de verhaallijnen te integreren in onze communicatie- uitingen, kunnen we bovendien zorgen dat bezoekers meer dan alleen de bekende bezienswaardigheden bezoeken.

Holland DNA

Op basis van onderzoek en gesprekken met stakeholders zijn kernwaarden bepaald die de positionering versterken.

Lees verder