Holland DNA

Holland: the open minded people
Het DNA van het land wordt gemaakt door de mensen. De fysieke producten zijn een reflectie van de mindset van de inwoners die het land gemaakt hebben en nog steeds maken.

Onderzoek toont aan dat ‘open minded’ het DNA van Nederland kenmerkt en ons land onderscheidend maakt ten opzichte van de concurrerende landen. Door vanuit een integrale brandingsstrategie van relevante ministeries en stakeholders een eenduidig beeld te presenteren heeft dit niet alleen effect op bezoekers en bestedingen, maar ook op de aantrekkingskracht voor toptalent en bedrijven. Het DNA van Holland is uitgewerkt voor de sector Toerisme. Vanuit de identiteit van Holland zijn de volgende kernwaarden van ‘the open minded people’ benoemd en omschreven:

  • Welcoming
  • Enterprising
  • Inventive
  • Colourful

Deze onderscheidende kernwaarden dragen en voeden gezamenlijk de positionering van Holland met ‘the open minded people’. Alle activiteiten waarmee we de buitenlandse bezoeker benaderen versterken het DNA van Nederland.

Holland Brand Guide

In de ‘Holland Brand Guide’ worden het DNA, de kernwaarden en de positionering van Nederland omschreven.

Lees hier meer

Holland Passies

Het merk Holland wordt op de buitenlandse markten geladen door interesses van bezoekers te vertalen naar onderscheidende producten, de zogenaamde Holland Passies.

Lees verder
Bekijk de video van het DNA van Nederland.