Een sterk Holland-merk

Holland als sterk merk: zorgen voor positief imago voor Nederland. Willen we Nederland nog steviger op de toeristische kaart zetten, dan is een krachtig merkbeleid essentieel. Daarmee creëren we een positief beeld van ons land bij internationale bezoekers en zorgen we dat Nederland zich onderscheidt van haar concurrenten.

  • Creëren van een positief imago
  • Onderscheidend vermogen ten opzichte van de concurrentie
  • Kernwaarden Nederland vertalen naar aansprekende verhalen
  • Eenduidig beeld

Het neerzetten van een krachtig merkbeleid helpt bij het creëren van een positief beeld van Nederland bij potentiële bezoekers én het zorgt ervoor dat Nederland zich onderscheidt van de concurrentie. Een sterk merk zorgt ervoor dat het imago van Nederland zó aantrekkelijk wordt, dat potentiële bezoekers bereid zijn om met Nederland zaken te doen of naar ons land willen reizen. Het merk ‘Holland’ laat zich vertalen in aansprekende verhalen en belevingen die geworteld zijn in het DNA, de identiteit, van ons land. Als we Nederland samen wereldwijd op dezelfde manier positioneren, dan ontstaat een eenduidig beeld van ons land. Voor toeristen en zakelijke bezoekers zijn de Holland Passies de trekkers. Om de bezoekers over het hele land te spreiden en over de seizoenen werken we met de HollandCity strategie. Lees meer over de HollandCity strategie.

Holland DNA

Op basis van onderzoek en gesprekken met stakeholders zijn kernwaarden bepaald die de positionering versterken.

Lees verder

Holland Passies

Het merk Holland wordt op de buitenlandse markten geladen door interesses van bezoekers te vertalen naar onderscheidende producten, de zogenaamde Holland Passies.

Lees verder