Holland DNA

Holland: the open minded country
Nederland wil zichzelf internationaal neerzetten als ‘the open minded country’: een land dat tolerant en open is. Op basis van imago-onderzoek en gesprekken met stakeholders zijn vier merkwaarden bepaald die deze positionering versterken.

  • Creëren van een positief imago
  • Kernwaarden Nederland vertalen naar aansprekende verhalen
  • Onderscheidend vermogen ten opzichte van de concurrentie

Het neerzetten van een krachtig merkbeleid heeft twee doelen: het zorgt ervoor dat Nederland zich onderscheidt van de concurrentie én het helpt bij het creëren van een positief beeld van Nederland bij potentiële bezoekers. Een sterk merk zorgt ervoor dat het imago van Nederland zó aantrekkelijk wordt, dat potentiële bezoekers bereid zijn om met Nederland zaken te doen of naar ons land willen reizen.

Holland Passies

Het merk ‘Holland’ wordt op de buitenlandse markten geladen met onderscheidende producten, de zogenaamde Holland Passies. Deze liggen voorin de spreekwoordelijke Holland-etalage en zijn dé trekkers voor buitenlandse bezoekers.

Lees verder