Brazilië

De Brazilianen gaan steeds meer op reis, vooral Amerika en Europa zijn populaire bestemmingen. Met de juiste marktkennis kan Nederland inspelen op de wensen van de Braziliaanse toerist. Op dit moment zijn het vooral de hoogopgeleide Brazilianen uit de grote stad São Paulo die onze kant op komen.

Waarom komen ze?

Voor Brazilianen is Nederland (met name Amsterdam) een aantrekkelijke bestemming voor een kort verblijf in combinatie met een of meer andere Europese landen. Gemiddeld verblijven ze vijf nachten in Nederland. Brazilianen komen hier om cultuur te snuiven en uit te gaan – zon en strand hebben ze thuis ook.

Een aantal cijfers

De economische groei maakt het voor steeds meer Brazilianen mogelijk om langeafstandsreizen te ondernemen. In 2016 ontving Nederland zo’n 105.000 Brazilianen. Dit is een daling van 30% ten opzichte van 2015. Circa acht op de tien Brazilianen verblijft in Amsterdam, waarvan het merendeel in drie- of viersterrenhotels verblijft. Gemiddeld besteden zij ruim € 1.015 tijdens hun verblijf.

Meer achtergrondinformatie over het Braziliaanse reisgedrag staat in de Engelstalige

Wat doen we om Braziliaanse bezoeker enthousiast te maken voor Nederland?

NBTC heeft met KLM, Amsterdam Airport Schiphol en Amsterdam Marketing de Holland Alliantie Brazilië opgericht om de bestemming Holland meer bekendheid te geven. Kijk voor een overzicht van de marketingactiviteiten in 2016. 

Deelnamemogelijkheden

Wilt u meedoen met deze activiteiten? Neem dan contact op met projectmanager Carola Muller-van Rijn via cmuller@holland.com of telefoonnummer +31 (0)70 370 5389.

Carola Muller-Van Rijn

Carola Muller-Van Rijn is Projectmanager bij NBTC Holland Marketing. Zij is verantwoordelijk voor de activiteiten in het kader van de Holland Allianties in China, Rusland, Brazilië en Zuidoost-Azië.

Stuur een e-mail

MarketScan Brazilië

Overzicht met kerngegevens over de Braziliaanse economie en het reisgedrag van de Braziliaan.

Lees verder

Jaarkalender

Activiteitenplanning Brazilië

Een overzicht van de marketingcommunicatie-activiteiten van de Holland Alliantie in Brazilië 2016.

Lees verder