Pasen trekt 950.000 buitenlandse bezoekers

229 keer bekeken

13 april 2017

Paasweekend in Nederland

Het paasweekend trekt dit jaar 950.000 buitenlandse bezoekers, volgens de verwachtingen van NBTC Holland Marketing. Dit zijn er 100.000 meer ten opzichte van afgelopen jaar. Met Pasen gaan zo’n 500.000 Nederlanders op vakantie, 100.000 meer ten opzichte van 2016. Pasen wordt gezien als de start van het toeristische seizoen in Nederland.

Lees verder

Het paasweekend trekt dit jaar 950.000 buitenlandse bezoekers, volgens de verwachtingen van NBTC Holland Marketing. Dit zijn er 100.000 meer ten opzichte van afgelopen jaar. Met Pasen gaan zo’n 500.000 Nederlanders op vakantie, 100.000 meer ten opzichte van 2016. Pasen wordt gezien als de start van het toeristische seizoen in Nederland. ­­­­­

Meer bezoekers dan vorig jaar tijdens paasweekend

Van de buitenlandse bezoekers komt naar schatting 65% uit Duitsland en 25% uit België. Doordat Pasen dit jaar in beide landen samenvalt met de voorjaarsvakantie, zullen we meer gasten uit de buurlanden verwelkomen. Ook trekken naar verwachting meer Nederlanders erop uit in vergelijking met vorig jaar. In totaal gaan 500.000 Nederlanders op paasvakantie waarvan 300.000 Nederlanders erop uit gaan in eigen land. Verwacht wordt dat er in totaal 800 miljoen euro wordt besteed tijdens de paasdagen, waarvan buitenlandse bezoekers 300 miljoen euro besteden en Nederlanders 500 miljoen euro.

Erop uit tijdens Pasen in Nederland

De Bollenstreek en de kust zullen net als voorgaande jaren druk worden bezocht. Ook musea verwachten dit jaar veel bezoekers. Zo zijn er diverse tentoonstellingen en activiteiten in het kader van het themajaar Mondriaan tot Dutch Design. Dit is één van de thema´s waarmee NBTC, samen met partners, binnen de zogenaamde HollandCity-strategie, inzet op spreiding van toerisme in ruimte en tijd. Met HollandCity positioneert NBTC, Nederland als één grote metropool om op die manier toeristen ook andere unieke bestemmingen in Nederland te laten ontdekken. Hierdoor profiteren in toenemende mate ook minder bekende regio’s van zowel buitenlandse als binnenlandse bezoekers en worden de nu al drukke plekken in ons land ontlast.