Districten

De afstanden binnen Nederland zijn klein. Je kunt ons land vergelijken met een wereldstad met verschillende districten. Maar een Chinees of Amerikaan is zich hiervan niet bewust. En dat willen we veranderen! Zodat reizigers meerdere regio’s en steden in Nederland gaan bezoeken.

  • Laat internationale bezoekers weten hoe klein én veelzijdig Nederland is
  • Verschillende districten = voor ieder wat wils
  • NBTC helpt steden en regio’s met een unieke, internationale profilering

Voor veel internationale bezoekers zijn de afstanden binnen Nederland erg klein. Zij leggen vergelijkbare afstanden af in het dagelijks woon-werkverkeer. De meeste bezoekers realiseren zich dit echter niet. Amsterdam - het dynamic downtown van de metropool Nederland – neemt een prominente plek in op het netvlies van de buitenlandse bezoeker. Maar andere districten zoals Den Haag, Leiden en Utrecht zijn veel minder bekend.

Wat de internationale bezoeker nog niet weet…

… moeten wij ze vertellen! Elk jaar komen er meer internationale bezoekers naar ons land. Om iedereen een prettige beleving te garanderen is regionale spreiding pure noodzaak. Dat gaat lukken, want Nederland heeft genoeg te bieden. We moeten het de internationale bezoeker alleen wel laten weten. De opdracht voor elke Nederlandse stad en regio: investeer in internationale profilering van het eigen, unieke DNA.

De Nederlandse districten

De metropool Nederland heeft verschillende districten. Denk aan:

  • Design District Eindhoven
  • het architectuur-/havendistrict Rotterdam
  • het Lake District Friesland

Elke bezoeker kiest voor de plek die het beste aansluit bij zijn eigen voorkeuren. Wie bijvoorbeeld in architectuur geïnteresseerd is en zich prettig voelt in een dynamische, multiculturele omgeving kan in Rotterdam verblijven én de bekende Hollandse iconen bezoeken. Een bezoeker die zich prettig voelt in een landelijke, waterrijke omgeving is natuurlijk in Friesland aan het goede adres. En een dagje Amsterdam behoort dan nog steeds tot de mogelijkheden.

NBTC wil samen met de Nederlandse partners individuele steden en regio’s sterk onderscheidend positioneren binnen de metropool Holland.

  • Verhaallijnen

    Verhaallijnen verbinden diverse plekken in ons land via een thema of interesse aan elkaar: denk aan water, Van Gogh of Hanzesteden.

    Lees verder
  • Strategisch evenementenbeleid

    Evenementen stimuleren recreatief dagbezoek en verblijfstoerisme vanuit het buitenland. In het geval van eenmalige, tijdelijke evenementen is er een grotere aanleiding om ons land te bezoeken. De economische resultaten van grote publieksevenementen met een internationaal karakter zijn dan ook indrukwekkend.

    Lees verder

Conrad van Tiggelen

Conrad van Tiggelen is Directeur Marketing bij NBTC. Hij ontwikkelt de langetermijnstrategie voor de marketing van de bestemming Nederland. Met zijn team vertaalt hij de visie op de branding van Nederland naar concrete samenwerkingsverbanden die de positionering van Nederland versterken en resulteren in extra bezoekers en bestedingen.

Lees verder