HollandCity

De HollandCity strategie bestaat uit drie onderdelen: districten, verhaallijnen en evenementenbeleid. Het doel? Het toerisme spreiden over het hele land en over de seizoenen. Onder het motto supporting the known & introducing the new presenteren we toeristen en zakelijke bezoekers Nederland op een andere manier. De nu al populaire  plaatsen en bestemmingen blijven we promoten. Daarnaast brengen we ook de minder bekende regio’s en bezienswaardigheden onder de aandacht.

Nederland als metropool met districten

Vanuit het HollandCity concept positioneert NBTC Nederland als metropool met verschillende aantrekkelijke districten. Voor internationale bezoekers zijn de afstanden in Nederland heel klein. Ze beseffen alleen vaak nog niet dat ze snel en eenvoudig andere interessante steden en regio’s kunnen bezoeken. Door Nederland als een grote stad te presenteren, maken we dit bekend en brengen we toeristen op nieuwe ideeën die hun beleving van Nederland completer en rijker maken. 

Volg je passie en beleef meer

In het HollandCity concept spelen verhaallijnen een belangrijke rol. We koppelen plaatsen in Nederland aan elkaar via een gemeenschappelijk thema. Bezoeken mensen met interesse in Van Gogh nu vooral het museum in Amsterdam? Wij laten zien dat de regio Arnhem met het Kröller-Müller Museum hun reis zal verrijken, net als een bezoek aan Brabant, waar de schilder werd geboren en opgroeide. Ben je geïnteresseerd in geschiedenis? Dan zal de verhaallijn over de Hanzesteden jou zeker aanspreken. Deze steden combineren zichtbare cultuur- en handelshistorie met gezelligheid. Bovendien zijn ze eenvoudig bereikbaar met de Hanzestedenlijn!

Evenementen die je niet wilt missen

Aantrekkelijke evenementen kunnen helpen bij het spreiden van bezoekers over het gehele land. En met een slimme evenementenprogrammering kunnen we mensen ook verleiden om naar Nederland te komen in het laagseizoen.

Conrad van Tiggelen

Conrad van Tiggelen is Directeur Marketing bij NBTC. Hij ontwikkelt de langetermijnstrategie voor de marketing van de bestemming Nederland. Met zijn team vertaalt hij de visie op de branding van Nederland naar concrete samenwerkingsverbanden die de positionering van Nederland versterken en resulteren in extra bezoekers en bestedingen.

Lees verder
  • Districten

    Je kunt ons land vergelijken met een wereldstad met verschillende districten met elk een eigen DNA.

    Lees verder
  • Verhaallijnen

    Verhaallijnen verbinden diverse plekken in ons land via een thema of interesse aan elkaar: denk aan water, Van Gogh of Hanzesteden.

    Lees verder
  • Strategisch evenementenbeleid

    Evenementen stimuleren recreatief dagbezoek en verblijfstoerisme vanuit het buitenland. In het geval van eenmalige, tijdelijke evenementen is er een grotere aanleiding om ons land te bezoeken. De economische resultaten van grote publieksevenementen met een internationaal karakter zijn dan ook indrukwekkend.

    Lees verder