Boodschap aan de buren: bezoek Holland ook buiten het hoogseizoen

145 keer bekeken

24 november 2014

Boodschap aan de buren: bezoek Holland ook buiten het hoogseizoen

Onze Oosterburen bezoeken de Nederlandse stranden ’s zomers graag. Hoe laten we ze weten dat Holland nog veel meer te bieden heeft? Zodat ze ook op andere plekken en in andere jaargetijden naar ons toe komen? De Duitse vestiging van NBTC sprak geselecteerde doelgroepen aan op hun passie: van honden tot bloemen en culinair genieten.

Lees verder
NBTC Duitsland en partners promoten Nederland buiten het hoogseizoen.

Onze Oosterburen bezoeken de Nederlandse stranden ’s zomers graag. Hoe laten we ze weten dat Holland nog veel meer te bieden heeft? Zodat ze ook op andere plekken en in andere jaargetijden naar ons toe komen? De Duitse vestiging van NBTC sprak geselecteerde doelgroepen aan op hun passie: van honden tot bloemen en culinair genieten.

Holland is ook heerlijk in de herfst

Anouk Susan, country manager NBTC-vestiging Duitsland: “Wij hebben verschillende campagnes georganiseerd die elk sterk ondersteund werden door persevents, persberichten en persreizen. Een van de campagnes gericht op de Duitse markt werd georganiseerd rond omadag, samen met Landal Greenparks en Blume2000. Gedurende drie weken in de herfst werden de groene regio’s in Nederland met familievriendelijke accommodaties voor het voetlicht gebracht. Door het bundelen van financiële middelen was er een budget van 120.000 euro beschikbaar en door het gebruik van de mediakanalen van onze Duitse partners had deze campagne een buitengewoon groot bereik van meer dan twaalf miljoen contacten.” Voorbeelden van gebruikte kanalen zijn Facebook, McDonald’s placemats, Amazon-bonnen en nieuwsbrieven. Ook was er een prijsvraag aan deze campagne gekoppeld waaraan bijna negenduizend mensen deelnamen. Dit is bijna drie keer zo veel als in 2013. Door de sterke samenwerking is de vakantie in de Nederlandse natuur tijdens de herfstmaanden goed onder de aandacht gebracht van de Duitse consument.

Lekker uitwaaien met de hond

Ook voor hondenbezitters is het interessant om buiten het hoogseizoen naar Nederland te komen. Want van oktober tot april mogen de viervoeters vrijuit rondrennen op de Nederlandse stranden. Via een uitgebreide crossmediale campagne met inzet van onder andere advertorials, radiospots en online acties werd naar Wereldhondendag toegeleefd. Hondenbezitters maakten kans op een vakantie naar Nederland van 6 tot en met 13 oktober. Maar liefst drieduizend unieke hondenfoto’s werden ingestuurd. Tien families waren de gelukkige winnaars en op Wereldhondendag werd hun huisdier nog eens extra verwend. Ook de partners Landal Greenparks, NOVASOL Ferienhäuser, Zeeland en de Wadden waren te spreken over de resultaten: “We zijn positief over de goede samenwerking met NBTC. Door samen op te trekken hebben we de bestemming Holland in Duitsland nog beter op de kaart gezet.”

Zee, zand en… Zeeuwse mosselen

De Nederlandse kust en Zeeland zijn erg geliefd bij de Duitsers. “Daarom is deze samenwerking bijna vanzelfsprekend”, zegt Christine Fijnaut van het Nederlands Mosselbureau. “We richten ons op dezelfde doelgroep en willen gezamenlijk de bekendheid van de Zeeuwse mosselen vergroten in Duitsland. Het doel? De Duitsers meer mosselen laten eten! En als ze dat vervolgens tijdens een bezoek aan Zeeland doen is dat natuurlijk dubbele winst”. VVV Zeeland, Het Nederlands Mosselbureau en NBTC organiseerden in oktober de eerste Hollandse mosselweek in Duitsland. Onder andere in Keulen, Dortmund en Düsseldorf werd via de pers, een roadshow en deelname aan een gastronomische beurs de Zeeuwse mossel in het zonnetje gezet. In november loopt de campagne door met een printcampagne en activiteiten op Facebook.